Prostitutie of vermoedens hiervan in je woning

Jolanda37
Level 1
Vught, The Netherlands

Prostitutie of vermoedens hiervan in je woning

Hallo collega verhuurders,

 

Ik zie dat er een post met dit onderwerp is van 2018 @Sina25 ik wil hier toch nog even op inhaken. Mocht er sprake zijn geweest van prostitutie dan ben jij als verhuurder ook strafbaar, en kun je vervolgd worden voor pooierschap en kan je ruimte gesloten worden. Ik was aan het zoeken of er meer hosts hier last van hadden en kwam toen op dit bericht uit.

Ik heb namelijk een sterk vermoeden dat dit de laatste tijd een aantal keer is gebeurd in mijn huis. Dit omdat er nu veel aanvragen komen van Spaanstalige of Portugees terwijl er vanwege de lockdown niets te doen is voor een toeristisch uitje in de stad. Vind veel condoomverpakkingen, meerdere gebruikte bedden en beddengoed. Afgeplakte ramen, de vraag naar de wasmachine terwijl ze maar paar dagen blijven, vraag of alles wel privé is en of er een directe uitgang/ingang bij de straat is, of ze ook cash kunnen betalen etc. Het zit me niet lekker en merk aan recensies van andere hosts dat ik niet de enige ben met dit probleem. Maar het is moeilijk te bewijzen. Het enige wat airnbnb zegt is vraag naar hun reisdoel  maar daar gaan ze toch niet eerlijk op antwoorden.

Dus bij deze een waarschuwing voor andere verhuurders met deze vermoedens en vreemde aanvragen in deze tijd.

 

vriendelijke groet, Jolanda

9 Antwoorden 9
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Jolanda37 

 

Wij hebben ook van dit soort aanvragen gekregen maar zijn er nooit op in gegaan, we hebben ze wel doorgegeven bij Airbnb. Het zijn rare tijden en daar maken sommige mensen helaas nu misbruik van...

 

Groetjes,

Lia

Ook ervaring hiermee, is t mogelijk een blacklist op te zetten met gebruikers of mail adressen? 

 

Heb zelf een nare ervaring met een Nederlandse dame gehad, die vond het allemaal niet privé genoeg en nog meer klachten. Heb zelfs haar spullen 3 maanden opgeslagen voor niks en dan ook geeneens een bedankje maar klagen dat de spullen r niet nog effe wat langer konden staan. Ook overtreding van de regels geen anti corona maatregels in acht nemen. Deze meiden zijn niet alleen een gevaar voor zichzelf maar ook voor anderen.

Jolanda37
Level 1
Vught, The Netherlands

Zodra ik echt sterke vermoedens had heb ik ze wel gemeld bij airnbnb en aangegeven deze gasten niet meer te willen ontvangen. Zo’n lijst zou handig zijn maar ik zie ook dat ze vaak een nieuw profiel maken met een andere naam. Dan wordt het al lastig. 
Zodra iemand dus volgens hun profiel pas lid is en je had al vermoedens dan worden deze hiermee bevestigd.. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Jolanda37 @HansJan0, ik zou ze inderdaad aangeven bij Airbnb zoals @Wim-En-Lia0 heeft aangeraden.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bart266
Level 2
Eindhoven, Netherlands

Hoi, 

Al een wat ouder gesprek maar ik reageer toch even zodat andere hosts dit ook kunnen zien.

Het is een groeiend probleem merk ik . Ik heb 1 keer een officiële waarschuwing gekregen van de politie middels een aangetekende brief vanwege het al dan niet bewust exploiteren van een sexbedrijf, toen in de lockdown periode, ik dacht toen dat het er aan lag dat die sexwerkers toen nergens anders konden werken. Maar na de lockdown is het nog vaker voorgekomen, weer een keer bezoek gehad van de politie en een verklaring moeten af leggen. De volgende keer krijg ik een boete van 2500 euro en kan mijn huis gesloten worden.

De politie had zich voorgedaan als klant via de site kinky en zijn zo in mijn bnb gekomen.

Sinds die eerste keer controleer ik die site en heb ik ook al 5 keer dames uit mijn huis moeten zetten. 

Ik zie de gasten niet altijd persoonlijk, dus ik vergelijk ook de telefoonnummers op de site met die van de airbnb gasten. De profiel foto op airbnb zijn vaak natuurlijk niet van zichzelf. 

Airbnb lost het wel netjes op als er een sexwerker in zit. Hun nemen contact op met de gasten en laten niet blijken dat de melding van de host af komt. Al zal dat vermoeden er toch wel zijn.

 

 

Wendy313
Level 2
Venlo, Netherlands

ik heb precies  hetzelfde meegemaakt,  ik wist het ook niet tot de buren aangaven ieder half uur andere mannen naar binnen te zien gaan, bij mij waren het altijd Latino dames en shemales, uiteindelijk vond ik ze met foto's van mijn badkamer op kinky.nl.

alles doorgegeven aan Airbnb nu let ik beter op wie ik aanneem en ga ik doorvragen of het verblijf etc.

ben er nu een expert in geworden om deze mensen eruit te vissen....  maar dit heeft even geduurd, wanneer ik dan bij ander airbnb verhuurder naar de recensies kijk zie ik dat ze goede recensies schrijven en denk ik je weet echt niet wat er in je huis allemaal afspeelt !!!

Ik heb deze vermoedens ook gehad maar kon niks bewijzen. Mijn laatste huurder deed iets met drugs, kon ik ook niet bewijzen maar ik volg mijn intuïtie in dit soort gevallen. Het is teleurstellend dat Airbnb geen support biedt in dit soort gevallen. De impact op jou als verhuurder is heftig. Voor mij geen verhuur meer, ik regel zelf wel huurders tegen een betere prijs

Roel68
Level 1
Meppel, Netherlands

Hallo collega's. 

Ook ik heb vaker aanvragen (altijd via Booking.com) waar diegene die de boeking aanvraagt  in mijn omgeving woont. Wanneer ik de adressen in Google Maps opzoek blijken het adressen te zijn van opvang voor Oekraïnse vluchtelingen.  Heel blijkt heel lastig om deze te weren, want bij Booking kun je geen gasten op voorhand weigeren. Alleen achteraf een melding doen van wangedrag is mogelijk.  Dit doe ik dan ook. Daarnaast doe ik bij vermoeden van, het volgende bericht naar de aanvrager. 

 

Deze host staat roken, prostitutie en/of seks dates niet toe in zijn accommodatie. Bij het vermoeden van prostitutie zal  altijd de politie worden geïnformeerd.

 

Ook aan de tweede persoon die u meeneemt naar mijn accommodatie, zal een ID kaart worden gevraagd. Zou u er voor willen zorgen dat deze aanwezig is bij binnenkomst? 

Vriendelijk dank! 

 

Vaak helpt dit bericht en volgt er een annulering.  Maar soms ook niet. Zoals vandaag. Heb de politie gebeld. Deze hebben de 'dame' meegenomen,  maar even later stond ze weer voor m'n deur.... zucht. Blijkbaar is get voor hen ook lastig dit tegen te gasn.  Maar altijd bel ik toch maar de politie.  Dit om problemen achteraf te voorkomen. Want je geeft als host de mogelijkheid tot prostitutie en dit wil ik koste wat kost voorkomen. Ook bel ik met de opvang van deze vluchtelingen.  Maar ook hier weten ze wat er speelt en geeft men aan dat dit hun aandacht heeft.

 

Kortom,  het valt niet mee deze gasten helemaal te weren. Gelukkig zijn er oordopjes....😁

Oh yeah,

Trouwens, waar  L1/L2 voor?

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf