Recensies

Opgelost!
Judith337
Level 1
Zwolle, Netherlands

Recensies

ik heb een vraag over recensies. Het is al een paar keer voorgekomen bij ons dat gasten alles 5-sterren geven, maar de algehele beoordeling op 4-sterren staat. Soms vraag ik er dan naar, wat we beter kunnen doen. Maar dan krijg ik bijna altijd het antwoord dat ze dachten dat ze overal  5 sterren hebben gegeven. Hoe kan dat? 

1 Beste Antwoord
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Eline20,

 

Via Prestaties -> Beoordelingen, kun je precies zien wie je op welke wijze beoordeeeld heeft.

Gasten kunnen bij een mindere beoordeling een melding zetten, waarom ze je minder beoordeeld hebben.

Vermoedelijk bedoel je dat.

Dit kan wel een tijdrovend karweitje zijn, om dit voor iedere voormalige gast door te lezen.

En ze hoeven hier geen tekst en uitleg over te geven!

 

Succes!

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Judith337 ,

 

Er zijn al eerder posts gemaakt over ditzelfde onderwerp (zoek maar eens op: “Sterren” in deze community). Veelal worden dit soort situaties veroorzaakt door iets, wat zich niet goed onder laat brengen in 1 van de andere onderliggende categorieën (zelf ook wel eens meegemaakt).

Als de gast zegt, dat ze overal 5 sterren voor gegeven hebben. Dan is dat in dergelijke gevallen dus niet zo! En uit een bepaalde vorm van schaamte, wenden ze desgevraagd dit smoesje dan maar aan.

Want het gaat meestal om een gevoel, wat ze niet goed kunnen onderbouwen.

Iets in de trend van: Het was allemaal buitengewoon in orde, maar het was niet het Hilton.

Tevens verwachten veel voormalige gasten, dat ze een recensie anoniem achter kunnen laten.

En verwachten ze niet, dat ze eventueel nog ‘ter verantwoording’ geroepen kunnen worden.

Zelf heb ik in het verleden, voormalige gasten ook weleens om een nadere toelichting gevraagd. En dan merk je meestal dat ze deze vraag niet verwacht hadden.

Eline20
Level 2
Antwerp, Belgium

Ik zag vandaag ook iets vreemds... tijdens het doorklikken zag ik dat er een opmerking gemaakt was dat de properheid van de badkamer en van de slaapkamer kon verbeteren. Ik kan dat nu nergens meer terug vinden en dat is vervelend.  Ik had graag geweten wie dat schreef en waarom dat geschreven werd. De splinternieuwe douchewand lekt een beetje, zodat er water op de vloer loopt. De installateur komt het herstellen. Maar in de slaapkamer kan ik me echt niet voorstellen wat er gescheeld kan hebben.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Eline20,

 

Via Prestaties -> Beoordelingen, kun je precies zien wie je op welke wijze beoordeeeld heeft.

Gasten kunnen bij een mindere beoordeling een melding zetten, waarom ze je minder beoordeeld hebben.

Vermoedelijk bedoel je dat.

Dit kan wel een tijdrovend karweitje zijn, om dit voor iedere voormalige gast door te lezen.

En ze hoeven hier geen tekst en uitleg over te geven!

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf