Reservering

Wim23
Level 1
Ostend, Belgium

Reservering

Hallo,

indien men nog extra dagen wilt bijboeken, kan ik deze dagen dan reserveren voor die persoon waarbij zij dan hun goedkeuring moeten geven? 

 

Mvg

wim

5 Antwoorden 5
Katrien4
Level 3
Dessel, Belgium

Dag Wim,

Je gasten kunnen een verlenging aanvragen. Hoe dat precies gaat weet ik zelf niet maar bij mij hebben sommige klanten deze weg gevonden. Ik heb ook al andersom gewerkt:

Jij kunt bij hun boeking ook de data veranderen en een nieuwe prijsofferte geven, die zij dan accepteren voor de volgende dagen.

Ik zie dat je nog maar pas begonnen bent als verhuurder. Het is even zoeken. De help-desk van airbnb heeft me daarin ook al eens begeleid.

groeten,

katrien

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Wim23@Katrien4,

 

Ja, je kunt de reservering wijzigen (zowel als huurder of als verhuurder) en de andere partij moet die wijziging binnen 24 uur accepteren en dan is het geregeld.

Normaliter wordt die wijziging door de huurder in gang gezet (ik weet eigenlijk niet zeker of een wijziging in de dagen door de verhuurder gemaakt kan worden).

 

Succes!

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Wim23@Cor3Een verlenging kan ook door verhuurder worden gedaan, maar de wijziging moet verwerkt worden voor(!) het tijdstip waarop de gast uiterlijk uitgechecked hoort te zijn. Het is dan ook verstandig de wijziging de dag voor vertrek zo mogelijk al door te voeren, zodat de gast ruim de tijd heeft de wijziging te bevestigingen. Meer details: https://www.airbnb.nl/help/article/50

Wim23
Level 1
Ostend, Belgium

Hallo,

bedankt voor de hulp allemaal!

 

verlengen met een dag aan de huidige aangevraagde periode lukt, maar deze persoon zou binnen een week willen terugkomen (dus met een tussenperiode dat hij niet komt). Ik heb die week nu geblokkeerd maar ik zou aanvraag willen versturen voor die nieuwe weekzodat hij kan bevestigen. Als ik de periode openzet dan zit de kans erin dat iemand anders net die periode kan boeken.

 

Mvg

wim

 

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Wim23,

 

In dat geval even een afspraak maken met de gast, dat die eerst even contact met je opneemt. Net voor het moment dat de gast wil gaan boeken. Zodat jij de periode weer open kan zetten (dan wordt de kans wel erg klein, dat een ander nog net weet te boeken, alvorens de beoogde gast dat doet).

 

Let op: Mensen beloven vaak wat. En komen er dan later niet meer op terug. Dus blokkeren van die dagen doe je op eigen risico!

Ik heb zelf ook wel eens zo'n situatie gehad (De gast wilde dus een 'optie' op die datums).
En ik heb de gast toen gemeld, dat ik na 24 uur (zonder tegenbericht) de blokkering weer op zou heffen. En dat werkte toen prima. De gast begreep het ook en was het dus roerend met deze methode eens.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf