Reviews

Marijana4
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Reviews

Hi,

 

Last guest left a review that is a pure lie, insulting and we want it to be removed.

 

How can I reach the custmer service to discuss that matter?

 

Marijana

5 Antwoorden 5
Paul184
Level 1
Delft, Netherlands

Hoi Marijana,

 

Ik heb het zelfde probleem. Gast heeft een slechte review geplaatst die nergens op slaat. Heb jij al een oplossing om deze aan te spannen bij airbnb?

 

Gr,

Paul

Martha83
Level 2
Broek op Langedijk, NL

Hallo allemaal

Ik heb een gast die steeds dreigde een slechte review te schrijven

als ik geen korting geef. Hij heeft inmiddels een recensie geschreven

en ik heb zelf nog geen recensie geschreven want ik weet dat zijn

recensie slecht zal zijn. Ik heb 37 geweldige reviews en vind het zo

jammer dat zo iemand dit verpest. Wat kan ik doen het is pure chantage

Groet Martha

Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Ik heb dit voor een deel opgelost door gasten zelf een papieren feedback formulier in te laten vullen.

Wanneer die positief is, en de review negatief bel ik met de klantenservice 020 5222 333

 

Je kunt natuurlijk gewoon een openbare reactie plaatsen bij de review, en als er dan een heel slechte tussen allemaal goeden staat dan lezen mogelijke gasten daar wel doorheen hoor 😉

Ik liet me hoe dan ook niet chanteren met een slechte recensie. 
Is die chantage via de berichten gegaan? Dan meteen bellen met airbnb

Delfine0
Level 2
Boom, Belgium

Beste medehosts,

 

Ik heb momenteel hetzelfde probleem.  Ik krijg de melding “Je advertentie loopt het risico niet te voldoen aan een paar standaardvoorwaarden.”  Ik val uit de lucht en vraag mij af hoe dit komt, ik denk iets in mijn advertentie te moeten aanvullen…. Wat blijkt?  Ik kan er helemaal niets aan veranderen.  Welgeteld één persoon had graag (zelfs nog meer last minute dan dat hij het oorspronkelijk voor nieuwjaarsavond! had geboekt) zijn verblijf geannuleerd, wellicht omwille van een laattijdige uitnodiging van zijn dochter die op 20 à 30 min van mij woont (een situatie waar ik mij van bij het begin van de aanvraag al vragen bij stelde).  Mijn andere gasten geven mij op alle vlakken 5/5, maar aangezien ik (zij het dan centraal tussen Antwerpen en Brussel) in feite in een boerengat woon waar Tomorrowland de quasi enige bron van inkomsten is, heb ik niet zo veel reviews en weegt deze ene behoorlijk zwaar door.  In die mate dus dat ik eerder genoemde melding krijg.  Elke gast telt!  Ook voor mij!  Maar dit is toch van de gekke?!  Kan iemand mij vertellen wat ik hieraan kan doen (buiten mijn verbouwereerde repliek op zijn recensie dan uiteraard)?

 

Alvast mijn hartelijke dank.

 

Mvg,

 

Delfine

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Delfine0,

 

Het verhaal is me niet helemaal duidelijk.
Is die gast nu wel of niet verbleven?
Of speelt hier een verhaal aangaande het terugeisen van het reeds betaalde geld, omdat de gast niet verbleven is? Dus een 'wraak'-recensie?

 

Als de gast het een en ander via de 'message thread' (Inbox) gecommuniceerd heeft, kun je het beste bellen met Airbnb en het 'vlaggetje' bij zijn profiel aan vinken om de gast te rapporteren.

Veel kwadaardige gasten snappen namelijk maar al te goed, dat ze met een recensie een machtig wapen in handen hebben. Om de verhuurder mee onder druk te zetten!

 

Verder neem ik aan dat Airbnb je onlangs een melding gestuurd heeft aangaande het mogelijk opschorten van je advertentie, omdat je nu onder de norm scoort.
Als de gast op de dag van aankomst geannuleerd heeft, dan krijgt die toch de mogelijkheid om een recensie achter te laten. Wat natuurlijk belachelijk is.

 

Gasten lezen over het algemeen weinig tot niets. Maar allerlei zaken waar ze iets mee kunnen, weten ze zonder problemen te vinden.

 

Succes ermee! 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf