SUPERHOST

Opgelost!
Bertrand19
Level 3
Geraardsbergen, Belgium

SUPERHOST

Basisvereisten
Recensies van gasten
Netheid
Essentiële voorzieningen
Nauwkeurige advertentiebeschrijving
Gemakkelijk inchecken
Communicatie

We kregen het afgelopen jaar niets dan goede recensies voor dit alles en toch krijgen we nog steeds niet het superhostlabel. hoe komt dit?

erika 

1 Beste Antwoord
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bertrand19 & Erika,

 

Als jullie in je dashboard 4,7 zien staan, dan betekend dit dat jullie het beter zijn gaan doen, na verloop van tijd.

Die 4,50 is een ‘all-time’ score (dus over alle jaren verhuur heen).

 

Dus stel dat je het eerste jaar verhuur, een 4,3 scoorde en het tweede jaar een 4,7.

Dan kom je dus op gemiddeld 4,50 uit.

Zo simpel werkt het :-).


En een 4,7 is dus nog steeds geen 4,8 of hoger.

Dus nog geen vaantje.

Gewoon je best blijven doen, dan komt dat vanzelf goed.

 

Succes en jullie ook een fijn weekend toegewenst!

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

4 Antwoorden 4
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bertrand19,

 

Ik kan je scores van de laatste 4 kwartalen dan wel niet zien.

Maar je ‘All-time’ score op Algehele ervaring is 4,50 en dat is toch echt te laag.

Die dient in de laatste 4 kwartalen namelijk gemiddeld 4,80 of hoger geweest te zijn.

 

Succes!

Bertrand19
Level 3
Geraardsbergen, Belgium

dank je voor de tijd dat je antwoord steekt.. niet dat dit zoooooo belangrijk is voor ons maar we doen ons uiterste best om het de gasten naar hun zin te maken (en zij vernoemen dit in de recensies) en dan nog geen superhostlabel krijgen...om meer huurders te krijgen, hoeft het niet want het verhuurseizoen dit jaar is bijna al volzet; het gaat 'm om het labeltje, dat leuk oogt op je profiel. en ook wel om vlugge hulp te krijgen wanneer nodig (nu laat een antwoordmail soms wel 3d op zich wachten).

ik begrijp dit systeem niet zo goed. alg ervaring 4,5 en ergens zie ik 4,7% staan en ernaast doel: 4,7%

het label wordt verstrekt door een computerformule, dus daar kan niet aan gewijzigd worden.

nogmaals dank

fijn weekend

erika 

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bertrand19 & Erika,

 

Als jullie in je dashboard 4,7 zien staan, dan betekend dit dat jullie het beter zijn gaan doen, na verloop van tijd.

Die 4,50 is een ‘all-time’ score (dus over alle jaren verhuur heen).

 

Dus stel dat je het eerste jaar verhuur, een 4,3 scoorde en het tweede jaar een 4,7.

Dan kom je dus op gemiddeld 4,50 uit.

Zo simpel werkt het :-).


En een 4,7 is dus nog steeds geen 4,8 of hoger.

Dus nog geen vaantje.

Gewoon je best blijven doen, dan komt dat vanzelf goed.

 

Succes en jullie ook een fijn weekend toegewenst!

Eric818
Level 2
Zedelgem, Belgium

Voor de voorbije referentieperiode (1april 2020 tot 31 maart 2021) ben ik mijn status als super gastheer kwijt.Wat was er aan de hand. Slechts 8 boekingen (volop corona). Algehele beoordeling 4,7. Moet 4,8 zijn.Van de 8 beoordelingen waren er 6 met 5 sterren en 2 met 4 sterren. Totaalscore is dus 38/40. Blijkbaar is 95% onvoldoende Deze 2  4-sterren beoordelingen eens nader bekeken:eerste gaf voor alle deelbeoordelingen 5 sterren met nog eens 6 complimenten bovenop. (In alle bescheidenheid denk ik dat dit niet zo vaak voorkomt)Tweede ook voor alle deelbeoordelingen 5 sterren + 2 extra complimenten.Bovendien waren de recensies van beiden zeer lovend.Met andere woorden doordat deze 2 gasten en 4sterren algehele beoordeling hebben gegeven ben ik de status kwijt. Twee gasten die mij bovendien op alle vlakken positief hebben beoordeeld.Ik vind Airbnb een goede tool om mee te werken en heb via hen al veel leuke gasten mogen verwelkomen. De balans blijft hoe dan ook positief.Deze ervaring geeft me evenwel een wrang gevoel. Ik begrijp wel dat ik ben beoordeeld door een computer die enkel cijfers ziet, maar ik vind de invloed van 2 beoordelingen die bovendien inconsequent waren te groot. Ik heb op dit forum al verschillende suggesties gezien om daar iets aan te doen. Wordt het niet stilaan tijd daar werk van te maken?Het leven gaat verder en het ontvangen van gasten ook, vaantje of niet. Enkele weken terug kreeg ik nog complimenten van Airbnb o.a.omwille van een algehele beoordeling van 4,92. Hoop dan ook dat ze wat consequenter zijn als ze zeggen dat ze me waarderen. Nu heb ik dat gevoel even niet.Groetjes Eric

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf