Servicekosten host en gast

Opgelost!

Servicekosten host en gast

Hallo, ik ben in het community center op zoek geweest naar de percentages van de servicekosten voor host en/of gast, maar krijg daar niet een duidelijk beeld van. Tevens lees ik dat de servicekosten voor de host van 3 naar 15% gaan of zijn gegaan. Ik ben nog niet online en ben nog aan het puzzelen met de bedragen die ik kan vragen voor verhuur. 

 

Kan iemand mij meer vertellen over de servicekosten, waar ik als host rekening mee moet houden?

 

Groet,

Tanja

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Tanja270 

 

De kosten zoals ik ze ervaar in Nederland:

De servicekosten voor de host zijn 3% (daar komt nog 21% BTW bij, dus totaal 3,6%).

 

De servicekosten voor de gast zijn 10,5% (voor verblijven van 28 nachten en langer) resp. 15% (voor korter dan 28 nachten).

Ook daar komt nog BTW bij (dus voor een gast in NL totaal ca 12,7% resp 18%)

 

Daarnaast bestaat er de host-only-fee, maar naar mijn weten wordt die in NL nog niet gebruikt, maar zal naar verwachting wel gaan gebeuren. In dat geval betaald de host alle servicekosten.

 

 

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

5 Antwoorden 5
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Tanja270 

 

De kosten zoals ik ze ervaar in Nederland:

De servicekosten voor de host zijn 3% (daar komt nog 21% BTW bij, dus totaal 3,6%).

 

De servicekosten voor de gast zijn 10,5% (voor verblijven van 28 nachten en langer) resp. 15% (voor korter dan 28 nachten).

Ook daar komt nog BTW bij (dus voor een gast in NL totaal ca 12,7% resp 18%)

 

Daarnaast bestaat er de host-only-fee, maar naar mijn weten wordt die in NL nog niet gebruikt, maar zal naar verwachting wel gaan gebeuren. In dat geval betaald de host alle servicekosten.

 

 

@Emiel1  hartelijk dank voor je informatie. Groet, Tanja

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Sinds kort kan gekozen worden welke type servicekosten op je adverenties van toepassing is.

Ga naar Account - Betalingen en uitbetalingen - servicekosten

 

Emiel1_0-1632088100281.png

 

 

Mayke7
Level 2
Käerjeng, Luxembourg

Ik probeer de servicekosten te begrijpen. Zover ik nu zie betaald de gast per nacht servicekosten? Is dit niet per boeking? Dus als ze 3 nachten, betalen ze 1x servicekosten? Wie o wie weet het antwoord? Dank en groet van Mayke

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Mayke7ze betalen servicekosten als percentage van het bedrag van de reservering.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf