Special price? Only for??

Berend-and-José0
Level 1
The Hague, Netherlands

Special price? Only for??

Misschien dat iemand mij kan helpen. Ik heb een basisprijs van €55,- voor app I en ik heb "streng met bedenktijd" ingevoerd. Hoe is het dan verklaarbaar dat het €57,- kan zijn en gratis annuleren, maar ook €82,- en gratis annuleren (zonder wijzigingen in het de advertentie aante brengen overigens). Voor een iets groter appartement idem. Basisprijs €80,- wordt €82,- of €103,-. Voor annuleren geldt hier hetzelfde. Gecommuniceerd met AirBnB, maar helaas nog geen reactie. Ik vind het natuurlijk heel vervelend en wil het graag opgelost zien. Wellicht dat ik op een knopje gedrukt heb wat helemaal niet de bedoeling was? Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen. Alvast bedankt. www.los-olivos.com 

 

app1 82 gratis annuleren.JPG57-80.JPG

6 Antwoorden 6
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Berend-and-José0,

 

Die prijzen die getoond worden, willen weleens afhankelijk zijn van de gebruikte Browser. Het lijkt er soms wel eens op dat de bedragen eerst omgerekend worden naar USD of GBP en dan weer terug naar EUR.

En dan komen daar op een vreemde manier soms iets andere bedragen uit (raar maar waar).

Als ik jullie opzoek in Chrome, dan is het netjes: 80 & 100. Maar in Edge dan is het 82 & 103 (Simpel de link gecopieerd en in de andere browser geplakt).

 

De vermelding: Gratis annuleren lijkt een foutje van of juist opzettelijk bedoeld door Airbnb. Want je kunt immers (binnen 48 uur dan) gratis annuleren.

 

Als je de advertentie 'in' gaat. Dan staat het wel allemaal netjes goed.

En als mensen boeken, dan worden ook de correcte bedragen gebruikt.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Berend-and-José0
Level 1
The Hague, Netherlands

Bedankt Cor, maar:

- het was bij mij dezelfde browser Google

- de basisprijs is correct ingevoerd, nl 55 en 80 euro. Dat het met “ heen en weer boeken” tussen verschillende valuta’s anders kan worden heb ik diverse keren gelezen, maar blijft een vreemd verhaal. Een beetje balletje-balletje. 

- verder kan er natuurlijk al wel geboekt worden, maar als mijn prijzen tot 25% hoger genoteerd (kunnen) worden komt er geen kip. 

- en een prijsverschil in hetzelfde scherm (57,- op de kaart en 80,- als je object aanklikt) zou mij niet veel vertrouwen geven. 

- dat met annuleren is ook wel een heel creatieve. 

Ik ben beginner hier, maar in de branche waar ik uit kom zou ik allang met pek en veren naar de uitgang verwezen zijn 😜

Ik ben benieuwd of er nog een reactie komt van de club zelf. 

Groet

Berend

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Berend-and-José0,

 

Als ik even naar je advertentie: https://www.airbnb.nl/rooms/23541959 ga en ik wil bijvoorbeeld boeken van 7 mei tot 10 mei. Dan wordt er toch echt een prijs van € 80 gehanteerd.

Let wel: Ergens in je advertentie moet je de standaard prijs opgeven. Die wordt gebruikt om initieel overal je dagprijs mee te vullen. Daarna kun je die overschrijven met de prijs die je daadwerkelijk voor een bepaalde periode wilt gebruiken. Is dat niet het verschil?

Wat tegenwoordig ook gebeurd: Er wordt een zogenaamde "Vanaf"-prijs gehanteerd - in het overzicht. Verder: zoeken op gebied met of zonder datums maakt ook een enorm verschil.

Ja, Airbnb is creatief 🙂 Want als men bijvoorbeeld op de knop: Contact met de verhuurder drukt, dan wordt dit meteen vertaald naar een Aanvraag 🙂

En ik zou niet mijn adem inhouden, tijdens het wachten op een reactie van Airbnb. Zeker op het Nederlandse forum wordt er maar mondjesmaat meegelezen door Airbnb.

 

Verder ga ik er even vanuit dat je geen Smartpricing en dat soort zaken aan hebt staan.

 

Hopelijk kun je hier iets mee. 

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Berend-and-José0
Level 1
The Hague, Netherlands

Tja... nu staat het er wel echt. De juiste prijzen. Zelfs de vanafprijzen. Vreemd!! Of dat relevant is, is maar de vraag, maar er zijn er veel, zo heb ik gezien, die hier hier mee lokken. Die hebben deze prijs alleen op 16/12 (ik zeg maar wat), maar dat is niet relevant. Nee, dat van "wachten duurt lang", die had ik la meegekregen. Ook vreemd. Bedankt zover.
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Berend-and-José0 ,

Het verschil in prijs komt door de verschillende tarieven die je hanteerd. Zo kost bijv. app II in mei 80,-  in juni 90,- en in juli 135,- .

Overigens zie ik zonder ingegeven data gewoon de juiste prijzen staan:

https://www.airbnb.nl/s/homes?host_id=153147036

 

Gratis annuleren heeft te maken met "de bedenktijd" die gekoppeld is aan "streng met bedenktijd".  https://www.airbnb.nl/home/cancellation_policies#strict-with-grace-period

Maar je advertenties hebben allemaal "streng", dus dat gratis annuleren staat er u niet (meer) bij. 

 

Volgens mij geen redenen om Airnb te bellen, alles ziet er verder uit zoals gebruikelijk.

 

Met vriendelijek groeten,

Emiel

Berend-and-José0
Level 1
The Hague, Netherlands

Klopt helemaal dat ze er nu wel goed staan, de prijzen. Der staat overigens nog wel "gratis annuleren", dat op zich is heel vreemd!! Zeker als jij zegt/ opmerkt dat het er niet meer zou staan. Overigens heb ik nog steeds (niets gewijzigd) dezelfde keuze aanstaan. Streng en gratis binnen 48 uur annuleren. Vind ik een terechte en goed te verkopen keuze, maar de huurder zal zich mogelijk bekocht voelen. Ook vreemd. Heel erg bedankt zover. Ik hoop dat het hier bij blijft. Groet Berend

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf