Startende verhuurder tips?

Opgelost!

Startende verhuurder tips?

Hallo, wij zijn sinds kort onze chalet aan het verhuren. Wij zijn erg blij met ons chalet en de ligging daarom ook in de veronderstelling dat hiervoor wel belangstelling zou zijn. Toch gaat de verhuur mondjes maat.. wat doe ik fout? iemand tips? groetjes Alice 

1 Beste Antwoord
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Alice1077 

 

Jullie chalet ziet er mooi uit maar het is natuurlijk een rustige tijd door de Corona, dat merken we allemaal met onze verhuur.

Er komen bijna geen buitenlanders en dat scheelt echt heel veel, hopelijk gaat het in het voorjaar weer beter worden.

 

Persoonlijk vindt ik de schoonmaakkosten van €42 wel erg hoog, misschien dat het handiger is om die te verlagen of achterwege te laten en de prijs per nacht omhoog te doen..?

Wij rekenen helemaal geen schoonmaakkosten, dat zit gewoon bij de prijs in en dat werkt prima!

 

Veel succes met de verhuur,

Groetjes Lia

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

5 Antwoorden 5
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Alice1077 

 

Jullie chalet ziet er mooi uit maar het is natuurlijk een rustige tijd door de Corona, dat merken we allemaal met onze verhuur.

Er komen bijna geen buitenlanders en dat scheelt echt heel veel, hopelijk gaat het in het voorjaar weer beter worden.

 

Persoonlijk vindt ik de schoonmaakkosten van €42 wel erg hoog, misschien dat het handiger is om die te verlagen of achterwege te laten en de prijs per nacht omhoog te doen..?

Wij rekenen helemaal geen schoonmaakkosten, dat zit gewoon bij de prijs in en dat werkt prima!

 

Veel succes met de verhuur,

Groetjes Lia

Beste Lia (en Wim),

 

Allereerst hartelijk dank dat je de moeite hebt genomen om naar onze verhuur pagina te kijken en voor je positieve, opbouwende feedback 🙂 Echt super fijn. Alleen het feit al dat je aangeeft dat het bij iedereen rustig is stelt me (enigszins) gerust. Misschien een verkeerde tijd om te starten maar het leek ons juist dat mensen nu graag in eigen land er even uit gaan. Afijn, de tijd zal het leren. V.w.b. de schoonmaakkosten dat was ook een probeersel. de dagprijs omlaag en de schoonmaakkosten omhoog kijken of het dan beter gaat. Hoe dan ook moet het (in totaal) ongeveer wel dit opbrengen om de kosten eruit te hebben.  

Uiteraard heb ik ook op jullie pagina gekeken en ik ben onder de indruk van zowel jullie studio alsook de recensies. ik heb het meteen opgeslagen, lijkt me leuk om het in het echt te gaan bekijken als we weer wat tijd hebben. nogmaals dank ! hartelijke groet uit Voorthuizen. Alice 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welkom @Alice1077!

 

Het is op dit moment inderdaad rustig i.v.m. COVID. Ik verwacht dat zodra alles wat beter wordt en de grenzen weer langzaam open gaan, er vast wel belangstelling zal zijn in je chalet. 

 

- Zorg dat je alles duidelijk aangeeft op je advertentie (regels etc.). 

- Communiceer goed met je gasten.

- Zorg dat je goed schoonmaakt (met name stof). 

- Is je huis op een moeilijk begaanbare plek? Zo ja, leg dit dan goed uit aan je gast. 

- Wees vriendelijk 😃

 

Nog een extra tip wat betreft de prijs. Ik keek vroeger altijd naar de andere Airbnb advertenties in mijn gebied om de prijzen te vergelijken. 

 

Hier is een wat oudere topic van een Airbnb host (Engels), maar het heeft enorm veel goede informatie https://community.withairbnb.com/t5/Hosting/A-Host-s-guide-to-Airbnb-60-tips/td-p/409261

 

TIP: Typ @ en de gebruikersnaam om een persoon op de hoogte te brengen. Je kunt  meer dan één gebruikersnaam @ taggen. Als je ze namelijk niet tagged, dan krijgen ze ook geen notificatie dat je iets geplaatst hebt 😉

 

Suc6!

 

Quincy  

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Dank je Quincy voor je reactie. Ik heb alles doorgenomen en er zaten wel bruikbare tips bij.. Nu maar hopen dat het gaat lopen 😀

warme groet Alice 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Geweldig! Fijn om te horen @Alice1077😃

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf