Strange message from user.

Opgelost!
Norbert78
Level 2
Leiden, NL

Strange message from user.

Hi community members,

I got the message below, I clicked the link, but couldn’t open it. Is this a legit message or should I be worried and change my password ?

 

Message received:

——————-

I just want to book your accommodation for 6 days but i just found the same listing with the same description from another host:
Can you please check: https://airbnb.com/external_link?url=http://airbnb.it.rooms.63446876.airbnbs.mixh.jp/login/

1 Beste Antwoord
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Norbert78,

 

Ik zou niet op de link geklikt hebben.

Want de uiteindelijke link is dus duidelijk niet binnen het Airbnb domein!

 

Dus is het inderdaad verstandig om je wachtwoord aan te passen.

En ook even je overige instellingen te controleren (bankrekeningnummers, creditcardnummers en dat soort zaken).

 

Dit zijn van die typische trucjes om mensen nieuwsgierig te maken en ze zo te verleiden om iets te doen, wat ze juist niet zouden moeten doen.

 

Succes!

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

3 Antwoorden 3
Norbert78
Level 2
Leiden, NL

Also when you click the link it says that you leave the Airbnb platform. Very suspicious 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Norbert78,

 

Ik zou niet op de link geklikt hebben.

Want de uiteindelijke link is dus duidelijk niet binnen het Airbnb domein!

 

Dus is het inderdaad verstandig om je wachtwoord aan te passen.

En ook even je overige instellingen te controleren (bankrekeningnummers, creditcardnummers en dat soort zaken).

 

Dit zijn van die typische trucjes om mensen nieuwsgierig te maken en ze zo te verleiden om iets te doen, wat ze juist niet zouden moeten doen.

 

Succes!

Norbert78
Level 2
Leiden, NL

Ja ik was er een beetje bang voor. Ik heb mijn ww aangepast en de instellingen gecheckt. 

Dank voor je reactie. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf