Tarieven instellingen

Lennaert0
Level 1
Rotterdam, Netherlands

Tarieven instellingen

Ik heb mijn tarieven aangepast op kalender maar die zie ik niet terug in de advertentie. Vorige week ook al geprobeerd, volg keurig de aanwijzingen van Aibnb op, maar geen resultaat. Anyone?

18 Antwoorden 18
Maria351
Level 1
Rotterdam, Netherlands

ik kan de rechterpagina  [instellen, annuleren enz] niet lezen, nu zijn de tarieven toch veranderd en kan ik er niet bij 

Marianne39
Level 1
Albox, Spain

ik ben net nieuw begonnen hier bij bnb, maar heb tarief voor 1pers, hoe kan ik tonen het tarief voor 2personen?

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

In he advertentie zie je altijd het basis bedrag, dat je instelt bij je tariefinstellingen.  Zet als  bedrag dat je wil vragen voor twee personen als  basis bedrag.

In  de praktijk heb je voor een of twee personen ook  evenveel werk. Je kan in  je advertentie schrijven dat een enkele persoon  korting krijgt, als he dat zou willen, en in dat geval een 'speciale aanbieding ' doen die lager ligt dan de basis prijs.  

 

Jan76
Level 2

Zelfde probleem als Lennaert.

AirBnB please help!

Muriel61
Level 2
Sint-Martens-Latem, Belgium

Om de waarborg in te stellen wordt ik gestuurd naar de beheer pagina en zou er bovenaan rechts een knop tarriefinstellingen staan. Die staat er niet. help....?

Anja40
Level 2
Teuge, Netherlands

Ik ontving gisteren een aanvraag, waarbij ik opeens zag, dat mijn standaard tarief van € 40,- per nach opeens gewijzigd was.

De klant had een aanvraag bij mij ingedient, en kreeg via airbnb een prijs te zien van € 25,- per nacht. Voor 7 nachten moest hij voor 3 personen maar € 175,- betalen. In de tariefinstellingen heb ik alleen een prijs per nacht ingevuld en kan dus nergens zien, hoe opeens de prijs van € 25,- per nacht vandaan komt. Weet iemand hoe dit kan?

Marcel112
Level 1
Beynat, France

Wij hebben een vast tarief met daarnaast schoonmaakkosten, slimme tarieven staat uit maar toch wordt er telkens een lager bedrag aan klant gegeven...ergens gaat hier iets niet goed...

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Marcel112,

 

Ik heb even naar je 2-personen listing gekeken.

Maar ik zie niets vreemds.

€ 39 per nacht + € 45 schoonmaakkosten en eventueel een 15% korting bij verblijven van een week of langer.

 

Bovenop dat tarief komen dan nog de Airbnb Service kosten van ongeveer 12%

En jij betaald ook 3% (+ BTW) aan Airbnb Service kosten.

Dus het lijkt goed te staan.

Heb je anders een voorbeeld, waar het niet goed gaat (Periode + aantal personen)?

 

Gerdie0
Level 2
Rotterdam, Netherlands

Beste Anja,

Ik heb een soortgelijk probleem. Mijn minumumprijs heb ik ingesteld op €63 en maximum €90. Nu zie ik €55 bij mijn advertentie staan.  Ik heb geen idee hoe de 'slimme' tarieven worden bepaald. Het lijkt willekeurig omdat tijdens het filmfestifal in onze stad gewoon het laagste tarief wordt berekend en halverwege april lopen de bedragen geleidelijk aan per euro op tot  80. Nooit meer dan €85, ook niet met de feestdagen in december. Ik kan er geen peil op trekken. 

Weet iemand hoe het werkt?

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Gerdie0,

 

Die € 55 zal hoogstwaarschijnlijk je basisprijs zijn, die je ooit ingesteld hebt (middels: Tariefinstellingen -> Nachtprijs -> Basisprijs).

 

Die slimme tarieven worden uitgerekend door de Artificial Intelligence (AI) van Airbnb (niemand buiten Airbnb om, weet verder hoe dit precies werkt). Er wordt aangegeven dat er rekening gehouden wordt, met heel veel factoren om de prijs te bepalen. Wat dat dan is, dat moet je jezelf dan maar niet afvragen.

 

Ik kan eigenlijk alleen maar concluderen, dat die AI waarschijnlijk ooit iets verkeerds is aangeleerd.

Want ik heb gedurende mijn Airbnb jaren eigenlijk niet tot nauwelijks verbeteringen op dit vlak gezien. Er werkt al jaren een team van Airbnb aan, maar zonder echt zichtbaar of aantoonbaar resultaat.

En niet geheel onbelangrijk: Wat zeer vermoedelijk ook een belangrijke rol zal spelen, is dat Airbnb de slimme tarieven waarschijnlijk mede zal gebruiken om ondere andere lagere tarieven te bedingen. Immers, het is in hun voordeel als accommodaties op Airbnb goedkoper zijn dan bij de concurrent.

 

Het bepalen van de juiste vraagprijs/prijsstelling is geen exacte wetenschap. Wat voor de ene huurder teveel is, zal voor een ander acceptabel zijn.

 

Zelfs als ik nu naar mijn hoogseizoen kijk (met al een aantal daadwerkelijke boekingen), dan zie ik dat de Slimme tarieven/Prijstips doodleuk iets van 55% van mijn werkelijk te realiseren prijzen voorstelt?

 

Je zou ook het gebruik van Wheelhouse kunnen overwegen. Maar dat kost je dan wel 1% van je huuropbrengst. Doorgaans kom ik over dit product wel zeer positieve commentaren tegen. De slimme tarieven van Airbnb zijn uiteraard ‘gratis’ (voor zover je het bepalen van een te lage huurprijs, gratis kunt noemen natuurlijk).

 

Kortom: Zelf gebruik ik die slimme tarieven niet. Nooit gedaan, en ik zal het niet gauw doen ook. Naar de prijstips kijken doe ik zo nu en dan wel. Tegenwoordig kun je in de kalender ook Markttrends zien, en dat zegt natuurlijk wel iets.

Zelf kijk ik met name naar wat mijn ‘concurrenten’ doen. En wat ik voorheen heb weten te realiseren.

En daarbij houd ik in het achterhoofd: Prijs is belangrijk, echter is het maar een onderdeel van het totale plaatje.

Wil een huurder liever een geweldig verblijf tegen een wat hoger tarief. Of is een verblijf tegen het laagste tarief het belangrijkst en nemen ze wat mindere zaken, dan maar voor lief (of uiteindelijk toch niet, als de recensie eenmaal geschreven wordt).

 

Een ander belangrijk aspect om rekening mee te houden is natuurlijk: Bezettingsgraad!

Gerdie0
Level 2
Rotterdam, Netherlands

Hallo Cor,

Bedankt voor je reactie, volgens mij heb je mij al eerder geholpen. (Waar staat eigenlijk level 10 voor? Ik heb blijkbaar level 2 maar weet niet wat dat betekent 😉
Ik heb mijn basisprijs  niet op €55 gezet maar op €60. Misschien dat slimme tarieven deze alsnog omlaag haalt... Ik heb bij mezelf een aanzet tot reserveren gedaan en dan blijkt er voor twee nachten  toch gewoon €160 gerekend te worden. Dat is  vervelend omdat gasten gelokt worden met een lagere prijs dan in rekening wordt gebracht. Ik denk dat ik de slimme tarieven ook maar uitzet want het werkt niet zoals ik dat zou willen. Hiermee snijdt Abb zichzelf in de vingers. Nog nooit van wheelhouse gehoord en kan ook niets serieus hierover vinden.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Gerdie0,

 

Van die levels moet je jezelf maar niet teveel aantrekken. Want het wordt door velen als een soort van ervaringsniveau beschouwd. Maar dat is eigenlijk niet zo.

Je wordt vanzelf een Level 10, als je hier maar genoeg reageert. En als anderen je dan genoeg duimpjes geven of jouw antwoord als oplossing bestempelen. Ik heb het weleens gezien dat iemand voor de eerste keer 1 regel schreef in een post die later zo ongeveer viral ging (de reactie was 1 van de eerste reacties in die post), en die persoon werd met die ene regel binnen 1 week, een Level 10 😄

En die regel was ook nog eens iets van: "Ik ben het er ook niet mee eens".

 

Het zou zo maar kunnen, dat die Slimme tarieven, je basisprijs nu op € 55 zet.

Ook daar zou ik me niet teveel aan storen. Want de meeste gasten zullen toch met specifieke data zoeken (Ga ik tenminste even vanuit). En dan zien ze meteen wel de echte vraagprijs staan.

 

Wheelhouse kun je hier vinden: https://www.usewheelhouse.com/

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Gerdie0,

Slimme tarieven werkt alleen goed als je een beperkte bandbreedte aanhoud. Dus boven-en ondergrens dienen vastgesteld met een kleine marge rondom het basistarief wat je normaal zou instellen. Ik gebruik het al jaren probleemloos.

Gerdie0
Level 2
Rotterdam, Netherlands

Dankjewel voor je reactie Emiel.

Ik heb het geprobeerd, maar het lukt me nog even niet. Best ingewikkeld allemaal. Op zich klinkt het logisch wat je zegt, maar wat gisteren gewoon lukte kan ik nu ineens niet meer vinden. Slimme tarieven maakt nu maar een bedrag mogelijk zonder onder en bovengrens. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf