Toeristenbelasting 2019 in Amsterdam

Opgelost!
Karan68
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Toeristenbelasting 2019 in Amsterdam

Moet ik als een host toeristenbelasting betalen voor reservaties in 2019? Van wat ik begrijp is het al ingehouden door AirBnB en betaald. Hoe weet ik als dat geldt ook voor mijn situatie?

Ik ontving een verzoek aangifte toeristenbelasting 2019 van de gemeente, daardoor de vraag. Dankje!

1 Beste Antwoord
Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Karan68  Om in Amsterdam  te mogen verhuren aan particulieren zijn er veel regels. OA dat je toeristenbelasting  betaald. Ais  je gaat verhuren meld je je aan  bij de gemeentelijke belastingdienst, je krijgt dat een oproep om aangifte te doen. Als  je alleen via Airbnb verhuurd,  is  het vrij simpel en  hoef je niks te betalen.  De gemeentebelasting vraagt wel het jaaroverzicht waarin  staat wat Airbnb namens  jou aan belasting heeft betaald aan  Amsterdam.

Daartoe  stuur je  het  overzicht in wat je bij je Airbnb 'Transactiegeschiedenis  vind: Kies: Bruto> stel in als periode : 1-1-2019 - 31-12 2019  en kiest: download CSV. (Rechtsboven)
Dan  open je EERST je Exel programma, vandaaruit importeer je  dit  gedownloade CSV  en  kies voor kommagescheiden  tabellen.  Dan zie je dat alles keurig gespecificeerd staat. Dit CSV  kan  je bijvoegen bij  je  online  ingevulde  aangifte . meer via: https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?productid=%7BF5FE8785-9B65-443F-9AA7-FD814372C7C2%7D

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

6 Antwoorden 6
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Karan68, Mirjam uit Amsterdam heeft enorm veel ervaring op dit gebied. Ik zal haar even in je post taggen @Mirjam0

 

(Ik hoop dat je dit niet erg vindt Mirjam) 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

nee hoor @Quincy  als de terassen  weer open gaan en jij mag weer naar Amsterdam, mag je me een wijntje aanbieden 🙂

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Doen we @Mirjam0!!!!!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Karan68  Om in Amsterdam  te mogen verhuren aan particulieren zijn er veel regels. OA dat je toeristenbelasting  betaald. Ais  je gaat verhuren meld je je aan  bij de gemeentelijke belastingdienst, je krijgt dat een oproep om aangifte te doen. Als  je alleen via Airbnb verhuurd,  is  het vrij simpel en  hoef je niks te betalen.  De gemeentebelasting vraagt wel het jaaroverzicht waarin  staat wat Airbnb namens  jou aan belasting heeft betaald aan  Amsterdam.

Daartoe  stuur je  het  overzicht in wat je bij je Airbnb 'Transactiegeschiedenis  vind: Kies: Bruto> stel in als periode : 1-1-2019 - 31-12 2019  en kiest: download CSV. (Rechtsboven)
Dan  open je EERST je Exel programma, vandaaruit importeer je  dit  gedownloade CSV  en  kies voor kommagescheiden  tabellen.  Dan zie je dat alles keurig gespecificeerd staat. Dit CSV  kan  je bijvoegen bij  je  online  ingevulde  aangifte . meer via: https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?productid=%7BF5FE8785-9B65-443F-9AA7-FD814372C7C2%7D

Karan68
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hi Mirjam, helemaal duidelijk! Dankjewel 🙂

Franz-And-Maria0
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

Hi all. 

Thanks for this. I received similar request from Amsterdam Gemeente. I provided the information and they still say I owe Amsterdam toeristenbelasting. Has anyone else had this problem?

 

Thanks

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf