Toeristenbelasting bij twee verhuurhuizen

Opgelost!
Henny1
Level 2
Saint-André-de-Majencoules, France

Toeristenbelasting bij twee verhuurhuizen

Hallo, wij verhuren twee vakantiehuizen in één en hetzelfde dorp. Bij het ene huis wordt netjes toeristenbelasting geheven, bij het andere niet. De instellingen zijn bij beide geelijk. Rara hoe kan dat? Groeten en vast bedankt, Henny

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Henny1 

Als alle instellingen goed zijn, dan zit er dus een foutje in de boekings-software, die niet automatisch de TB berekend voor "Eucalyptus" om 1 of andere reden. Je zou het als "bug" kunnen melden hier: Airbnb Feedback of een DM sturen via Twitter (account: AirbnbHelp).

 

Airbnb klantenservice is een drama, maar mbv de juiste menu-keuzes en passeren van de "antwoordrobots" moet het mogelijk zijn een helpvraag te openen: Airbnb Help: contact 

 

Succes,

Emiel

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

6 Antwoorden 6
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Henny1 

Ik begrijp dat Airbnb in Frankrijk zelfstandig de toeristenbelasting berekent bij een boeking en deze vervolgens afdraagt,  zoals hier vermeld: Tourist tax collection and remittance by Airbnb in France

 

Geen idee waarom dat dan voor 1 advertentie ("Eucalyptus") niet gebeurd. Als ik ze vergelijk zie ik dat bij de 1 de locatie is: "Saint-André-de-Majencoules, Occitanie" en bij de andere "Saint-André-de-Majencoules, Languedoc-Roussillon".

En dat de 1 een huis is en de ander een appartement.

Dus er zijn wat verschillen....Misschien nog even de informatie doorlezen en bij advertentie "Eucalyptus"  checken of alle instellingen goed zijn ?

Henny1
Level 2
Saint-André-de-Majencoules, France

Alle instellingen zijn perfect gelijk. Het gaat in beide gevallen om een “ meublée de tourisme” mer elk twee sterren. Ik denk dat Airbnb iets fout doet want officieel mogen wij de toeristenbelasting niet zelf innen.  Maar probeer maar eens iemand te vinden daar, die kan lezen. Ik krijg alleen maar antwoorden die nergens op slaan. 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Henny1 

Als alle instellingen goed zijn, dan zit er dus een foutje in de boekings-software, die niet automatisch de TB berekend voor "Eucalyptus" om 1 of andere reden. Je zou het als "bug" kunnen melden hier: Airbnb Feedback of een DM sturen via Twitter (account: AirbnbHelp).

 

Airbnb klantenservice is een drama, maar mbv de juiste menu-keuzes en passeren van de "antwoordrobots" moet het mogelijk zijn een helpvraag te openen: Airbnb Help: contact 

 

Succes,

Emiel

Henny1
Level 2
Saint-André-de-Majencoules, France

Dank je wel. Dat ga ik proberen. Je krijgt van de Helpdesk inderdaad alleen maar copy paste antwoorden die niet slaan op je vraag. Om moedeloos van te worden.  En zelf innen van toeristenbelasting mag niet. 
fijne zondag

henny

Ik zie dat AIRbnb bij de gast  een post toeristenbelasting rekent.  Ik kan er niet goed uit opmaken of die toeristenbelasting aan mij wordt overgemaakt. 

 

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Henny26 

Volgens de Airbnb HELP wordt voor Amsterdam, Rotterdam en Haarlem de Toeristenbelasting door Airbnb rechtstreeks afgedragen:

Het-innen-en-afdragen-van-toeristenbelasting-door-airbnb-in-nederland

 

Zie evt. ook:

Hoe-werkt-het-innen-en-afdragen-van-toeristenbelasting-door-airbnb

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf