Toeristenbelasting

Esther36
Level 2
The Hague, Netherlands

Toeristenbelasting

Hallo,

Ik heb dit jaar verhuurd via AIRBNB in Den Haag ' Scheveningen'. Nu hoorde ik onlangs van iemand dat ik nu toeristenbelasting moet betalen. Ik kan hierover weinig vinden. Weet iemand van jullie of dit klopt en hoe dit dan in zijn werk gaat in gemeente Den Haag? Alvast dank. 

20 Antwoorden 20
Marco334
Level 1
Amsterdam, Netherlands

in den haag weet ik niet, maar in amsterdam gaat het betalen van toeristen belasting automatisch via airbnb.

Hi, geldt dit voor alle delen van amsterdam? Ik verhuur in Amsterdam noord, en zie niets in mijn gegevens zijn over betaalde BTW.

Mary128
Level 2
Vlissingen, Netherlands

BTW IS 12 % EN DIE MOET JE 1X PER DRIE MAANDEN DOOR GEVEN AAN DE BELASTINGDIENST .

maar de toeristen belasting is voor de gemeente .hier 1.50 ppppd .

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Hallo Mary , hoe kom je nou aan 12% BTW en bestaat toch alleen 6% en 21%  !! Volgens mij is de BTW over AirBnB inkomsten 6% als je al BTW moet aftikken. Ik weet zelf niet wanneer je dat nu wel of niet moet doen. Wbt toeristenbelasting die is in mijn woonplaats 3% van je overnachtigsgeld en maakt niet uit hoeveel personen. Ik heb het doorgegeven aan mijn gemeente en ik krijg na 1 jaar een formulier waar ik mijn inkomsten op moet geven en dan krijg ik aanslag en maand erop voorlopige aanslaag voor het jaar daarop.

 

Mary128
Level 2
Vlissingen, Netherlands

sorry om gedraaid.en de toeristen belasting is bij ons 1.50 p.p.d krijg lijsten die ik in kan vullen .ik geef ze aan de gasten ,en reken gelijk af .

Mary128
Level 2
Vlissingen, Netherlands

ik krijg lijsten opgestuurd van de gemeente die je zelf moet bij houden.  betalen 1x per jaar !ook de btw aangifte moet je zelf doen .1x per 3 maanden

 

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Op de website van de gemeente Den Haag, kun je met een simpele zoekopdracht op "toeristenbelasting" de volgende informatie vinden:

 

https://www.denhaag.nl/home/bewoners/wonen-en-bouwen/to/Verhuur-van-woning-tijdens-vakantie.htm

https://www.denhaag.nl/home/bewoners/loket/belastingen/to/Toeristenbelasting.htm

Amelia27
Level 1
The Hague, Netherlands

ja je moet inderdaad zelf toeristenbelasting betalen, ongeacht of je dit laat betalen door je gasten. Ik heb mij netjes aangemeld via de gemeentebelastingen. kan via website gemeente den Haag. www.denhaag.nl  Je krijgt dan gelegenheid om met terugwerkende kracht zelf aangifte te doen en geen boete omdat je zelf initiatief neemt. ik weet den Den Haag in onderhandeling is met AIRBNB om net als in Amsterdam de heffing vai airbnb te laten verlopen. Tip: Maak melding in je advertentie van de toeristenbelasting die ter plaatse voldaan moet worden (3,30 pppn) Er zijn ook posters A$ die je kunt inlijstente downloaden van de website van gemeente. Groetjes Amelia 

Mary128
Level 2
Vlissingen, Netherlands

ik heb mijn b&b door gegeven aan de gemeente en belastingdienst .

neem aan dat over inkomsten belasting moet woorden betaald .

doe je het niet en ze komen er achter ben je denk ik wel de sjaak .

ik woon in Zeeland daar is het 1.50 pp pd .

zou het ook wel makkelijker vinden als er via Air bnb apart berekend kan

woorden .Ik vind het nog al moeilijk om te vragen om de lijst voor de gemeente in te vullen .

voor de tax en het bedrag te innen .wat ik uiteraard ook weer 1xmaal per jaar moet afdragen .

hoe ze dat in amsterdam doen weet ik niet .En die mev uit den Haag moet bij de gem infomeren .

elke gemeente heeft een ander tarief

Erika148
Level 1
Bruges, Belgium

Hallo,

Ik zoek mij rot WAAR ik die toeristenbelasting kan toevoegen op mijn pagina,

iemand?

Dankjewel

Erika

Mary128
Level 2
Vlissingen, Netherlands

ik heb het gewoon vermeld op mijn advertentie .bij ons is het 1.50 p.p .dag .en ik heb op de kamer lijsten van de gemeente liggen die ze moeten invullen ,en vraag het contant bij aan komst .

ik woon in zeeland Vlissingen.

Is geen plekje voor. Maar ik heb het ergens in de tekst geplaatst en dat het apart en contant moet worden betaald bij aankomst.

Esther36
Level 2
The Hague, Netherlands

Allen, hartelijk dank voor jullie heldere reacties. Op 1 of andere manier kwamen de notifications in mijn spamfolder en zie ik de reacties nu pas ' zou hier verbaasde smiley willen plaatsen:-) '

Ik heb me aangemeld bij de gemeente en ook toeristenbelastingformulieren ontvangen e.d. Ik lees hier ook over BTW. Daar schrik ik dan weer even van want daar heb ik geen rekening meegehouden. Ik was in de veronderstelling dat ik gewoon huurinkomsten aan kan geven op het jaarlijks belastingformulier. Mijn beeld nu is dat ik daar 2/3 van de inkomsten heb op te geven. Fijn om zo ervaringen te delen.

Mary128
Level 2
Vlissingen, Netherlands

gelukkig dat je er een beetje uit ben .het was voor mij ook een gezoek .Ik gebruikt de verhuur 1 kamer echt voor een aanvulling voor mijn inkomen om te eten .Ben pas weduwe .Woon in Vlissingen dus gelukkig wel een druk bezet .Ook gewoon alles officeel gedaan .En het is voo mij een welkome inkomsten .Ik doe dit jaar van af 2 dagen .anders komt ik er niet uit de bedden moeten ook telkens verschoond.De boven lakens doe ik naar de wasserij .de rest was ik zelf .en geef geen ontbijt .

Wens je een fijne verhuur tijd .ik ben erg blij dat ik bij Airbnb ben .

vriendelijke groet Mary. Eversun room by the sea.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf