Uitbetaling niet ontvangen

Lotte2
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Uitbetaling niet ontvangen

Hoi,

 

Mijn gasten zijn afgelopen woensdag ingecheckt en inmiddels ook weer uitgecheckt. Ik heb echter nog steeds geen betaling ontvangen en ook geen e-mail dat de betaling is vrijgegeven.

 

In de airbnb helpdesk staat dat de betalingen 24 uur na inchecken worden vrijgegegeven, maar ik ben inmiddels al bijna een week verder en heb nog niets ontvangen.

 

Weet iemand hoe dit kan komen of hoe ik hierover contact kan opnemen met Airbnb?

 

Groet,

Lotte 

22 Antwoorden 22
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Op zich zou ik me nog niet direct zorgen maken omdat er een weekend tussen zit. Wil je voor de zekerheid toch contact opnemen, dan zou ik het helpcenter gebruiken: https://www.airbnb.nl/help

Denise79
Level 1
Volendam, Netherlands

Hallo, ik heb hetzelfde. Mijn gasten zijn vrijdag uitgecheckt en ik heb de betaling op maandag nog niet ontvangen terwijl ik de betaling van de gasten in het weekeinde wel heb ontvangen.

Vreemd. Ik wacht nog af tot morgen (dinsdag). 

Dan zal ik zeker contact opnemen.

 

ps heb je de betaling inmiddels ontvangen?

 

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Je vraag is al wat ouder en ik ga ervan uit dat het probleem inmiddels is opgelost. Voor meelezers: ik had precies hetzelfde probleem met een uitbetaling. Waar normaal het huurbedrag een dag na check-in wordt overgemaakt, bleef bij deze gast de melding "in afwachting" staan. Even met Airbnb gebeld. Het blijkt dat dit af en toe gebeurt. Ze kunnen dan handmatig de betaling vrijgeven. Bij mij was het binnen 3 minuten opgelost. Toevallig had ik wel iemand aan de lijn die iemand bij het payout team van Airbnb kent. In andere gevallen kan het een uurtje duren. Maar gewoon even bellen en ze zetten de betaling handmatig door.

Willy15
Level 1
Hoofddorp, Netherlands

Heel graag zou ik weten op welk telefoonummer of emailadres ik airbnb zou kunnen bereiken. Ik heb ook een betaling van 204 euro niet ontvangen terwijl het al jaren altijd goed gaat.

Eric-and-Erica0
Level 2
Haarlem, Netherlands

Zojuist met de (zeer behulpzame) helpdesk van AirBnB gebeld. Zij adviseerden nog een paar dagen te wachten en dan evt de bank te bellen, aangezien het geld al lang en breed door AirBnB is overgemaakt. Bank toch meteen maar gebeld. Daar zeiden ze: 'Wij kunnen niks voor u doen aangezien u de ontvangende partij bent. Een eventueel onderzoek kan alleen gestart worden vanaf de rekening van de betalende partij.' Gevalletje kastje-naar-de-muur dus. We gaan vanmiddag opnieuw bellen met AirBnB. 

Fransje0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hoi, ik zit met hetzelfde probleem. Is dit inmiddels opgelost bij jullie en zo ja hoe is dit gegaan?

Elfrieda0
Level 2
Maastricht, Netherlands

Hallo,

 

Ik heb mijn uitbetaling van vrijdag 28 oktober tot zondag 30 oktober nog steeds niet ontvangen.

Bij de transactiegeschiedenis staat dat 189 euro reeds is overgemaakt en dat die voor 4 -11-2016

op mijn rekening zou moeten staan.

Normaal als gasten uitchecken op zondag staat deze al op maandag op mijn rekening.

Weet iemand het telefoonnummer van airbnb zodat ik kan bellen en informeren?

 

Bedankt alvast.

 

Helpdesk AirBnB: 020-5222333. Hier overigens hetzelfde probleem. 

Catherine453
Level 1
Uden, Netherlands

als vraag op onderstaande.... Wie kan ik dan bellen? wat is het nummer?

Debby26
Level 1
Kortrijk, Belgium

Beste Bob,

 

Verliep deze uitbetaling via Payoneer of een andere methode? Via payoneer worden de uitbetalingen de dag na check-in van de gasten uitgevoerd en mochten wij dan ook steevast deze betaling binnen 1 werkdag ontvangen zoals ook vermeld staat bij de uitbetalingsmethodes.

 

Echter verloopt het met onze huidige gasten opeens anders... Dag 4 na check-in en we mochten nog geen bevestiging ontvangen, uitbetaling staat niet op “pay-out has been sent” en het bedrag verscheen uiteraard ook niet op onze account.

 

Hoewel dit in het verleden steevast 1 dag na check-in in orde werd gebracht, is dit plots afwijkend. Na contact met 1 van de medewerkers bij airbnb krijgen we enkel het antwoord dat de uitbetaling 4 juli op onze account dient te staan. Hierbij stellen wij ons de vraag, waarom is dit opeens meer dan een week later dan de gewoonlijke 1 werkdag termijn?

 

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Fijne dag verder!

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Debby26,

Heb je al gekeken op het Tabblad: Voortgang (Sub-Tabblad: Verdiensten) - en dan onderdeel: Bekijk transactiegeschiedenis (Voltooide uitbetalingen)?

Als de uitbetaling er nog niet bij staat, dan is er dus iets aan de hand.
Dus dan moet even op het volgende tabblad kijken: Aankomende uitbetalingen
En daar zie je dan eventueel wat er aan de hand is.
Gewoon Airbnb blijven benaderen om het probleem op te lossen.
Je hebt recht op het geld. En soms is ook gewoon een simpel softwareprobleem het euvel.

In het verleden zelf 1x zo'n situatie meegemaakt (met een annulering).
En toen bleek dat Airbnb nog op documenten van de gast zat te wachten - in verband met die annulering.
Die documenten hadden de gasten niet opgeleverd.
Dus na mijn belletje was het meteen geregeld.

Succes.

Debby26
Level 1
Kortrijk, Belgium

Beste Cor,

 

Hartelijk dank voor je respons. Ik bekeek reeds de transactiegeschiedenis en deze boeking staat nog niet bij voltooid. Vandaar dat ik het vreemd vind dat Airbnb de 24u termijn ditmaal niet hanteerde en de uitbetaling pas op 4 juli verwacht op onze payoneer account.

 

Dat is langer dan de vermelde 1 werkdag termijn voor deze methode, alsook langer dan 1 week dan eender welke uitbetalingsmethode.

 

Eerste maal dat dit voorvalt, maar krijg hier graag een verduidelijkende verklaring bij gezien we reeds 4 beschikbare gastenverblijven aanbieden en een betrouwbaar routineus systeem een must is.

 

Mijn contactpersoon liet me weten dat de uitbetaling op 4 juli staat, maar na wat navragen omtrent het 24u systeem en uitbetaling binnen 1 werkdag, ging hij dit morgen bekijken...

 

Ik wou heus geen drama creëren hoor, echter weet ik graag wat de reden van uitzondering is om hier rekening mee te kunnen houden in de toekomst gezien de hoeveelheid reservaties.

 

Nogmaals bedankt voor het antwoord, wordt ten zeerste geapprecieerd!

 

Fijne avond verder!

Roelie1
Level 2
Groningen, Netherlands

Ook ik heb de uitbetaling van 31 oktober niet ontvangen

Michael492
Level 1
Eindhoven, Netherlands

Ik ook niet , wel een e-mail dat het voor 4 november binnen zou moeten zijn.

 

helpdesk gebeld echter wordt verbinding verbroken 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf