Uitbetaling

Stef14
Level 2
Achouffe, Belgium

Uitbetaling

We hebben een boeking gehad in onze luxe kamer van 1-3 februari. Nog steeds hebben we geen uitbetaling mogen ontvangen. Er staat thans bij dat de uiterste betaal datum 8 februari was! Iemand raad voor mij? Groetjes 

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Stef14,

 

Als ik jouw was, zou ik even in contact treden met Airbnb.

Zie hier de contact details: Contact Airbnb.

Want dit is inderdaad een beetje merkwaardig.

Er zal ongetwijfeld een achterliggende reden zijn.

 

Succes!

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Stef14 

Dat is inderdaad erg vreemd. Ik krijg zowel op Curacao als in Nederland gasten vanuit de hele wereld. Tot nu toe ontvang ik het geld binnen een week (en vaak nog sneller) nadat de gast is ingecheckt.

Ben het eens met @Cor3 : bellen

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Stef14, @Bob297,

 

Inderdaad, ongeveer 24 uur na het inchecken, geeft Airbnb de uitbetaling vrij (de gast heeft immers 24 uur de tijd, om ‘bezwaar’ aan te tekenen tegen de accommodatie).

Als je de instellingen aangaande het ontvangen van mailtjes aan hebt staan. Dan krijg je hier ook netjes een melding van (en dat is zo te horen, dus ook gebeurd).

Wijzelf worden betaald vanuit Engeland. Dus dat betekend, dat de uitbetaling de eerst volgende (Engelse) werkdag op onze rekening staat.

Ik heb weleens gelezen, dat het bij nieuwe verhuurders langer kan duren.

Maar dat is hier niet aan de orde.

Uiteraard wel eerst even in je transactiegeschiedenis/reserveringenlijst kijken, welke status deze reservering precies heeft.

Het is sowieso, altijd een goede gewoonte om dit regelmatig te controleren (zeker gezien de optie van gespreid betalen, die Airbnb een jaar geleden ingevoerd heeft).

 

Er zal ongetwijfeld een reden ten grondslag liggen aan dit probleem.

Ik heb het zelf ook weleens meegemaakt: Een gast had geannuleerd in verband met familieaangelegenheden, en die wilde kennelijk in aanmerking komen voor verzachtende omstandigheden. Daar had de gast uiteindelijk niets meer mee gedaan. Maar het was kennelijk toch voldoende voor Airbnb om de uitbetaling tegen te houden. Na 1 belletje, werd de uitbetaling alsnog vrijgegeven. Ik had de gast ook netjes gemeld, dat ik hen (deels) zou compenseren, mocht ik de bijbehorende dagen toch aan een ander kunnen verhuren. Uiteindelijk lukte met dat niet. Dus dan houdt het op.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf