Valuta wordt niet ondersteund? Kan niet betalen

Richard1307
Level 2
Almere, Netherlands

Valuta wordt niet ondersteund? Kan niet betalen

Beste,

 

Ik heb zojuist een huisje geboekt in Japan, en de host heeft mijn reservering geaccepteerd. Nu moet ik betalen, maar als ik de link open om mijn betaling te voltooien krijg ik het volgende berciht en kan ik niet klikken op indienen.

Deze valuta wordt niet meer ondersteund
Tik of klik hieronder op de valuta en kies een andere optie

 

Dit is mijn eerste keer dat ik Airbnb gebruik, dus wellicht mis ik wat? In het helpcentrum kon ik niks vinden. Ik heb ook geprobeerd om mijn valuta te veranderen naar zowel Japanse Yen als Amerikaanse dollar, maar het bericht blijft nog steeds hetzelfde. Heeft het misschien te maken omdat ik probeerde met Ideal te betalen, en dat dat niet geaccepteerd wordt? Ik heb 24h om de betaling over te maken maar ik zit dus een beetje vast. Alvast heel erg bedankt als je weet wat ik zou moeten doen!

 
15 Antwoorden 15

Hetzelfde probleem hier, huis geboekt in Belgie huurbedrag is in Euro's en ik wil uiteraard ook in Euro's betalen maar krijg tevens de melding: 'Deze valuta wordt niet meer ondersteund'

Hoi Jean, 

Ik weet niet of je het al opgelost hebt, maar mij lukte het door contact op te zoeken met een van de customer service personen. Ziet er naar uit dat Airbnb problemen heeft met Ideal en dat je beter met credit card kan betalen. Hopelijk kunnen ze het snel oplossen!

Marnix3
Level 1
Zeist, Netherlands

Hi Jean, ik heb het zelfde. Alleen als ik airbnb bel zeggen ze dat ik mijn reservering moet afzeggen, en dat ik een paar dagen moet afwachten. Maarja, als iemand anders dan boekt en toevallig wel kan betalen ben ik mooie mijn accomodatie kwijt.

Hier t zelfde probleem.  Half uur met medewerker van airB&B gebeld. Moest steeds vertaald omdat ze geen Nederlands sprak... ik moest annuleren en opnieuw reserveren.  Maar nog steeds lukt t niet. Ik kan ook geen andere betaling kiezen zoals credit card. 

Super vervelend...

Sandra1810
Level 1
Netherlands

Ik heb precies hetzelfde probleem! Mijn overige boekingen gingen wel gewoon goed, maar dit weekend wil ik een Airbnb in Duitsland huren en dit werkt dus niet. Ik heb een creditcard toegevoegd, maar ik kan nog steeds niet betalen. Is het bij iemand van jullie al opgelost? Of hebben jullie het antwoord?

Bij mij is het nu uiteindelijk wel gelukt door te bellen met AirBNB en de betaling met creditcard te voldoen. Deze wordt nu wel weer perongeluk 3 keer afgeschreven, maar dat wordt ook weer opgelost..

Nina536
Level 1
Netherlands

Als je binnen Nederland met iDEAL wilt betalen moet je de taal op Engels zetten en de valuta op Euro, zo is het bij mij gelukt!!

Annelies31
Level 1
Rotterdam, Netherlands

oh, dit had ik eerder moeten weten, nu maar via creditcard gedaan, dat leverde ook geen probleem op. bedankt voor de tip!

 

Marieke25
Level 1
Groningen, Netherlands

Inderdaad! Dank voor de tip!

Inderdaad, taal op Engels, valuta op euro en het werkt weer prima... Thanks!

Jantiene0
Level 1
Castricum aan Zee, Netherlands

Hoe krijg je de taal op Engels?

Sophie1019
Level 1
Nederland, CO

Hey allemaal, waar verander je indd de taal? Ik zit op de app van airbnb 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hebben jullie dit probleem nog of werkt alles weer naar behoren? @Richard1307  @Sophie1019  @Jantiene0 @Annelies31 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Richard1307
Level 2
Almere, Netherlands

@Quin0 bij mij is het opgelost ja door ipv met ideal met credit card te betalen. Volgens customer service en de airbnb fb pagina zouden ze er achteraan gaan om het op te lossen. Enkele mensen boven mij hebben ook al een oplossing gegeven als cresitcard geen optie is.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf