Vaste aankomst- en vertrekdag in hoogseizoen

Rogier10
Level 1
Annen, The Netherlands

Vaste aankomst- en vertrekdag in hoogseizoen

Hallo, 

Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede ervaringen tot nu toe, maar wat we graag willen is dat er gedurende het hoogseizoen alleen op zaterdag kan worden in- en uitgecheckt. De rest van het jaar zijn we flexibeler, maar in het hoogseizoen dus niet. Nu kan ik wel aangeven dat in het hoogseizoen het minimale aantal nachten 7 is, maar kan ik ook een vaste aankomst en vertrek dag instellen?

Alvast bedankt!

7 Antwoorden 7
Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Hoi @Rogier10 ! Ik heb een artikel gevonden op het Helpcentrum over het instellen van dagen waarop gasten niet kunnen vertrekken en aankomen. Het tegenovergestelde van wat je vraagt, maar misschien kun je op deze manier wel het probleem oplossen! Je kunt het artikel hier vinden: https://www.airbnb.nl/help/article/2060

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Rogier10
Level 1
Annen, The Netherlands

Dank @Sybe, deze had ik gevonden inderdaad. Echter als ik het instel zonder gebruik te maken van de professionele tools, dan geldt het direct voor het gehele jaar en niet voor alleen juli en augustus bijvoorbeeld. Met professionele tools kan het wel, zoals hierboven genoemd, maar ik kan dus niet vinden of dit een gratis dienst is.

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Rogier10 het is een gratis optie. 

Ik vind andere inzichten echter belangrijker en die vallen weer weg met de professionele tools dus vandaar dat ik er niet mee werk

Rogier10
Level 1
Annen, The Netherlands

@Kirsten266  Dat triggert me wel... welke mis jij bijvoorbeeld bij de pro-tools?

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Rogier10 

Ik heb de professionele tools maar even in gebruik gehad maar ik vind het fijn om de inkomsten per maand, de bezette nachten en de gemiddelde prijs goed in de gaten te houden en te vergelijken met voorgaande periodes. Dit lukt niet bij de tools omdat dit met name gericht is op meerdere woningen en het overzicht dus anders is. Maar ideaal voor jou voor de hoogseizoensmaanden

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Dan moet je de professionele tools aanzetten. Die kun je alleen aanzetten als je in de desktop versie werkt. 
@Rogier10 

succes! 

Rogier10
Level 1
Annen, The Netherlands

Bedankt @Kirsten266, ik heb ze even aangezet en daar is het mogelijk inderdaad. Wat ik echter niet kan vinden is of er extra kosten aan deze tools zijn verbonden. Wij hebben maar 1 verblijf en doen dit niet vanuit een bedrijfje.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf