Verblijfsverklaring

Kamil5
Level 1
Almere, Netherlands

Verblijfsverklaring

Hoi allemaal,

 

Ik heb een vraagje, bij de reservering en betaling heb ik een verblijfsverklaring nodig. Er komen andere twee personen uit het buitenland. Die hebben een visum nodig en deze verklaring is nodig bij een visum aanvraag. Het gaat om een uitnodiging en geen "travel visa". (Dus onze namen moeten erop staan) 

 

Mijn vraag is dus, wordt een verklaring gemaakt door airbnb zelf? Of moet een verhuurder dit zelf maken? Moet ik iets ondertekenen? 

 

Met vriendelijke groet,

 

Kamil

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Kamil5,

 

Voor wat betreft het voldoen aan eventuele lokale, regionale of landelijke wettelijke vereisten ter plaatse - biedt Airbnb eigenlijk niet zoveel mogelijkheden.

Dus voor wat betreft het voldoen aan dit soort voorwaarden zou je een 'echte' mail wisseling moeten starten met de desbetreffende personen.

Met een 'echte' mail wisseling bedoel ik dus via de reguliere mail en niet op het door Airbnb aangemaakte mail adres! Want anders dan komen bijvoorbeeld bijlagen niet aan bij de ontvanger!

Om je 'echte' mail adres door te kunnen spelen, dan dient er echter wel eerst een reservering te zijn. Want anders dan wordt je Mail Adres in de tekst van je bericht automatisch onderdrukt door Airbnb!

 

Succes ermee.


Met vriendelijke groeten,
Cor.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf