Vergoeding voor host door annulering ivm Corona?

Monique681
Level 2
Rijsbergen, Netherlands

Vergoeding voor host door annulering ivm Corona?

Heel fijn dat gasten met flexibele voorwaarden hun geld terug krijgen bij annulering maar de reden van annulering heeft iedere keer te maken met angst voor Corona virus. Of bijeenkomsten die niet door gaan hierdoor. Maar hoe zit het met de misgelopen inkomsten voor de host?

Monique

**

**Persoonlijke informatie verborgen - Communitycentrum Richtlijnen

18 Antwoorden 18
Marinette12
Level 1
Annen, Netherlands

Ik ben hier ook benieuwd naar. Ik snap de annulering, maar moeten wij de kosten dragen? 

Ronald377
Level 1
Amsterdam, NL

Ja ik ben hier ook benieuwd naar.  Ik snap de annulering maar met alle rijkdom/ miljarden die airbnb heeft kunnen ze niet aan de hosts denken ik slechte tijden? 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Tamara529
Level 2
Eersel, Netherlands

Ja dat is een mooie regeling maar wat als je je annuleringsvoorwaarden op gemiddeld hebt staan? Al mijn gasten van april hebben meer dan 5 dagen tevoren geannuleerd. Dan krijg ik dus helemaal geen compensatie als ik het goed begrijp?

Cleo-and-Willeke0
Level 1
Roermond, Netherlands

Zelfde probleem.

Een gemiddelde annuleringstijd is een service naar onze gasten en normaal gesproken wordt er zeer weinig geannuleerd.

Nu wordt alles meer dan 5 dagen van tevoren geannuleerd.

Alleen de hosts die dus ‘ongastvrije’ annuleringsvoorwaarden hebben, en die dus gasten altijd willn laten betalen als ze om een of andere rede niet kunnen komen worden nu geholpen.

Beetje krom Airb&b, onze schade is even groot!

Sterker nog, Airbnb stimuleert je om je annuleringsvoorwaarden niet streng te doen zodat je meer boekingen krijgt.

Ik had beter meteen aan alle mensen die geboekt hadden een bericht kunnen sturen of ze wilden wachten met annuleren tot 4 dagen tevoren. 

Maar dat is moeilijk uit te leggen natuurlijk. 

Ik heb nu zeker 6 annuleringen en geen compensatie.

Wordt daar nog naar gekeken? @Quincy 

Evelien11
Level 2
Haarlem, The Netherlands

Hallo allemaal

 

Evelien11
Level 2
Haarlem, The Netherlands

Ha, ik moest even kijken hoe dit werkt, reageren op onderstaande berichten...

Ik ben voor het eerst op dit forum, en deel jullie opmerkingen/zorgen over de steun van Airbnb aan zijn hosts... Het lijkt de bekende wassen neus...

Evelien11
Level 2
Haarlem, The Netherlands

Ook mijn inkomsten zijn gehalveerd door het wegvallen van de verhuur... Geen compensatie, omdat ook ik een flexibele annuleringsregeling hanteerde en gasten allemaal langer dan 5 dagen voor aankomst annuleerden. Het aardige verhaal van Airbnb met hun ondersteuningsregelingen voor hosts en superhosts ( die miljoenen...) lijkt in de praktijk niet zo aardig. Ik was ook erg verbaasd te lezen dat ze voorstelden voormalige gasten die 5-sterren recensies hebben gegeven, te vragen om de betreffende host te steunen... 

Wat mij overkwam is het volgende: ik had voor maart een lang weekend geboekt als gast, gedeeltelijk betaald met een bonus die ik had gekregen voor weer een jaar 'superhost'. Die boeking moest ook ik vanwege Corona annuleren. Mijn geld kreeg ik terug, maar mijn bonus niet. Die was inmiddels verlopen, want langer dan een jaar geleden ontvangen... Beetje raar, toch? Heel onaardig zelfs, vind ik.

Vriendelijke groet, Evelien

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Evelien11 Helaas bij ons hetzelfde...

Joke28
Level 2
IJsselstein, The Netherlands

Goeden dag

Ik ben al een tijd bezig een airbnb te zoeken voor 2021 in Los Angeles .

Natuurlijk zoek ik op gratis annuleren tot een bepaalde datum!

Vandaag blijkt ineens dat het gratis annuleren omgezet is naar gratis annuleren behalve de service kosten.

Waarom is dat?

In deze onzekere tijd lijkt me dat niet eerlijk.

Vriendelijke groet,

Joke

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Joke28 

Volledige terugbetaling hangt af van de door verhuurder gekozen annuleringsvoorwaarden. Bijv bij "gemiddeld" moet de annulering min. 5 dagen voor de ingangsdatum zijn gedaan voor volledige terugbetaling. Overigens kun je maximaal 3 keer per 12 maanden de servicekosten terugkrijgen.

Joke28
Level 2
IJsselstein, The Netherlands

dank je Emiel

Joke28
Level 2
IJsselstein, The Netherlands

Reservering bevestigd
Volledige restitutie, exclusief de servicekosten
24 uren voor het inchecken
Volledige restitutie, met uitzondering van de eerste nacht en de servicekosten
Dit is wat ik bedoel.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf