Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede er...
Laatste reactie
Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede ervaringen tot nu toe, maar wat we graag willen is dat er gedurende...
Laatste reactie
Halo,
Ik wil ons huis op Grote Berg aanbieden via AirBnB. Ik zit zelf alleen in Nederland en kan niet ter plaatse zijn om bijvoorbeeld het zwembad schoon te maken of te reinigen, of bij onvoorziene zaken aanwezig te zijn.
Hoe werkt dit als je op afstand je huis wilt verhuren??
Thanks
Hugo
Hi Hiep,
Dan zal je er voor moeten zorgen dat je 1 of zelfs meerdere lokale contactpersonen hebt. Die lokaal je belangen kunnen behartigen.
Wij zelf hebben een vergelijkbare situatie (in Portugal) en dat werkt uitstekend.
Wel is het zaak dat je personen gebruikt die te vertrouwen zijn! Dus eerst referenties inwinnen!
Door gebruik te maken van de moderne technologie - zoals bijvoorbeeld WhatsApp, hoeft afstand ook geen probleem meer te zijn. Verder goede werkafspraken maken tegen een redelijke beloning.
Een gezonde dosis argwaan, kan natuurlijk geen kwaad in dit soort gevallen.
Voor het onderhoud van bepaalde zaken, zoals het zwembad. Zou je bijvoorbeeld ook een contract af kunnen sluiten met een gerenommeerd bedrijf.
Probeer wel altijd verstrengeling van belangen tegen te gaan.
Want als de kat van huis is………..
Met vriendelijke groeten,
Cor.
Thanks Cor
Hallo @Hiep1 ,
Een mede verhuurder (co-host) kan evt. ter plekke zaken voor je regelen, lees meer:
Emiel
Dag Emiel,
Dank, we zijn aan het opzetten. We moeten het huis van de zomer helemaal gereed maken voor verhuur.
Als ik het goed begrijp kost het plaatsen van de woning op de site niets, maar haalt AirBnB 3% van de verhuur prijs af voordat we betaalt krijgen?
Groet Hugo
Hallo @Hiep1 ,
Gebruik van de site is gratis. De kosten voor de verhuurder zijn ca. 3,6 % (3% + BTW) van elke reservering. Airbnb gaat mogelijk verschillende tarieven invoeren, dan is het afhankelijk van je annuleringsvoorwaarden welk tarief je krijgt.
Vriendelijke groet,
Emiel
Dank je wel Emiel
Alle input is fantastisch
Thanks
Nog een klein vraagje hoe kom ik in contact met 1 mede AIRbnb er. Waar vindt ik zijn contact gegevens?
Hi @Hiep1,
Wat @Emiel1 bedoeld is dat je eerst een lokaal iemand met hebben, die je lokale belangen kan behartigen.
Als je zo'n persoon gevonden hebt. Dan kan die een Airbnb account aanmaken (Als die persoon nog geen Airnb account heeft), en die zou jij dus als medeverhuurder aan kunnen haken aan je advertentie.
Wijzelf doen dat echter niet.
Dus wijzelf regelen alle communicatie met de gasten, en spelen de relevante zaken dan door naar onze contactpersoon. De communicatie tussen onszelf en onze lokale contactpersoon gaat dus geheel buiten Airbnb om.
Succes ermee!
Cor.
Dank Cor.