Verhuur aan minderjarigen

Sip-and-Annelies0
Level 2
Wijnjewoude, The Netherlands

Verhuur aan minderjarigen

Beste community leden,

 

Ik kan het nergens vinden maar misschien weet iemand het antwoord op de volgende vraag:

 

Kan iedereen een airbnb profiel aanmaken? Is er geen minimum leeftijd?

Recentelijk heb ik een aantal malen aanvragen gehad van jongeren van 14 en 15 jaar oud.

Ik weiger deze aanvragen maar ben er niet blij mee omdat deze weigering niet ten goede komt aan mijn verhuurstatus.

 

Heeft iemand hier ideëen over of weet hoe je dit bij airbnb aan kunt kaarten?

 

Graag hoor ik van jullie, groet van Sip

7 Antwoorden 7
Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Bij mijn weten moet je  18 jaar zijn  om een account te kunnen aanmaken bij Airbnb.  Hebben deze jongeren  een officieel profiel met verificaties? je kan daar ook kijken, wellicht gebruiken ze het account van hun ouders. Je zou  bij zo'n aanvraag  kunnen bellen met Airbnb  om te vragen  hoe hier mee om te gaan,  Men kan er dan ook voor zorgen dat je weigering geen consequenties heeft voor de status. Daarnaast  kan je zo'n bericht  ook 'vlaggen'  en een vraag aan Airbnb stellen.

Sip-and-Annelies0
Level 2
Wijnjewoude, The Netherlands

Beste Mirjam,

 

Heel erg bedankt voor je uitgebreide en snelle antwoord. Ik ga er mee aan de gang. Vriendelijke groet vanuit Friesland van Sip

Mieke0
Level 8
Amsterdam, The Netherlands

Hallo Sip,

 

Het is idd een eis van Airbnb dat alleen meerderjarigen kunnen boeken. Ik maak het weleens mee dat ze me benaderen en open zijn over hun leeftijd en vaak zijn ze dan wel 18 als ze komen. Blijft altijd een gok want ik heb ook vijftigjarigen gehad die nog geen 16 leken in hun gedrag maar boven de 18 is het voordeel dat ze juridies aansprakelijk te stellen zijn. 

 

Wijnjewoude een prachtig dorp en eigen heel goed dat er zoveel jongeren naar toe willen...........

 

Veel plezier

 

Mieke

Sip-and-Annelies0
Level 2
Wijnjewoude, The Netherlands

Dag Mieke,

 

Dank voor je reactie.

Ik had het inmiddels ook gevonden, je hoort 18 te zijn voor een account, ik ga er nog achteraan.

Grappig inderdaad dat er jongeren naar toe willen zo had ik het nog niet bekeken.

Maar ik denk dat het om de privacy van een feestje gaat en drinkpartijen van jongeren, waar we ons dan ook nog heel erg verantwoordelijk voor voelen, hoort niet bij onze core busseniss. 

En wat die 50-jarigen betreft, dat klopt.

 

Groet van Sip

 

 

Ivar42
Level 1
Knokke-Heist, Belgium

Hallo allemaal,


De afgelopen maand heb ik al enkele keren een verzoek tot reservering gekregen van 16 jarigen om onze Air-bnb te huren. Nu zijn er in onze gemeente in het verleden nogal wat problemen geweest met leeftijds genoten die de boel dronken op stelten hebben gezet. Zoals jullie begrijpen zie ik het niet zitten onze ruimte te verhuren aan dit type jongeren. 

ik heb in overleg hen gevraagd om een ouder aan te duiden die de verantwoordelijkheid op zich kan nemen en die de reservering doet, wat in 1 geval is gelukt.

 

Nu  mijn vraag is naar hoe dit probleem aan te kaarten bij Air Bnb. Er is geen enkel antwoord te vinden in de database (door mij toch) hoe te reageren op reservering door minderjarigen. Het is ook geen optie voor weigering terwijl zoals hier terecht vermeldt registratie wel verondersteld dat men 18 is.

 

Een officieel standpunt van AirBnB over reserveringen door minderjarigen is wenselijk:

- waar kan je dit type reserveringen melden?

- hoe kan je ze weigeren zonder repercussies?

- hoe kunnen ze wel reserveren?

 

Als ik een vriendengroep van 16 jarigen zou zijn die zich correct wil opstellen zou ik iets willen vinden wat dan de correcte manier van doen is. Item geldt voor ouders van minderjarigen die iets voor hen willen huren en zich garant willen stellen? Een extra borg zou in deze gevallen niet slecht zijn.

vriendelijke groet,

 

Ivar

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Ivar42 

 

Alleen iemand die minimaal 18 jaar is mag een Airbnb profiel aanmaken. Dus bij overtreding kun je het profiel melden bij Airbnb mbv de "meldings-link" die in het profiel staat. Bij een boekingsaanvraag van iemand onder de 18 kun je de aanvrager verzoeken deze in te trekken en anderzijds kun je afwijzen, met uitleg (reden: "niet comfortabel met boeking", waarna nadere uitleg gegeven kan worden)

 

Iemand anders (bijv. een ouder) kan ook niet boeken voor een jongere, dat is eveneens niet toegestaan (tenzij die persoon zelf ook meekomt natuurlijk).

.

Danielle1350
Level 1
Beverwijk, Netherlands

Hoi, ik heb een aanvraag liggen van 7 studenten, waarvan 2 adults naar zij zeggen en vijf 17 jarigen. Het zijn Chinezen uit Germany. Hoe gaan jullie hiermee om? Het is de eerste keer dat ik mijn huis verhuur tijdens mijn eigen vakantie en vind deze vraag erg lastig, geen reviews van de aanvrager en ben geneigd om een zoom meeting te doen. Mijn vriendin, die ervaring heeft en veel reist, zegt dat ze niet al te netjes zijn, op zijn zachts gezegd, maar ik wil niet generaliseren, maar ook een net huis als ik terugkomen. Help. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf