Verhuur meerdere kamers in 1 huis

Carel5
Level 2
Xàbia, Spain

Verhuur meerdere kamers in 1 huis

Meerdere kamers los verhuren of alles in zijn geheel?  Ik heb 4 twee persoonskamers allen met een eigen entree en badkamer, voor iedere kamer een eigen advertentie. Maar indien mensen voor meer dan 2 personen zoeken zal ik dus niet gevonden worden. Dus een extra advertentie gemaakt voor 4 personen. Echter uiteindelijk kunnen gasten voor, 2, 4, 6 en 8 personen boeken. Hoe los ik dat het best op? 

9 Antwoorden 9
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Carel5 

Evt. voor elke gewenste combinatie een extra advertentie aanmaken. Vergeet niet de kalenders te koppelen om dubbele boekingen te voorkomen:

https://www.airbnb.nl/help/article/1864/how-do-i-link-airbnb-calendars-for-multiple-listings

met vr.gr,

Emiel

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welkom in de Community @Carel5!

 

Ik vroeg me af of je Emiel zijn antwoord gezien hebt? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Robbert10
Level 1
Bruges, Belgium

Ik heb hetzelfde probleem! Ik verhuur 3 privé kamers, waarvan 1 kleinere met stapelbed, 1 grote slaapkamer met dubbelbed en 1 hele grote met dubbelbed en slaapbank.. Dit allemaal staat in 1 advertentie dus als er 2 volwassenen boeken krijgen ze de gehele advertentie. Dus maak ik beter 3 verschillende advertenties aan? Maar als ze dan inderdaad zoals Carel aangaf met 4 personen willen boeken zien ze mijn advertentie niet? 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Robbert10 

Ik heb het opgelost door meerdere advertenties te maken en die aan elkaar te koppelen.

Je zou dus 1 advertentie kunnen aanmaken  voor het maximaal aantal huurders. Als je deze aan de losse advertenties koppelt, dan zijn de losse advertenties niet beschikbaar als de "grote" wordt geboekt en de "grote" niet beschikbaar als een "kleine" wordt geboekt

Henk-En-Liesbeth0
Level 1
Zuidermeer, Netherlands

Hallo, ik heb weer een andere vraag. We hebben 1 huisje met 2 x 2pers slaapkamer. welke altijd in 1 boeking geheel geboekt kan worden. dus met 1, 2, 3 of 4 personen. De basis prijs is voor 2 personen, en dan rekenen wij per extra persoon 25 euro per nacht. Nu hebben we een stel dat met 2 personen boekt, maar wel 2 slaapkamers wil gebruiken. (normaal sluiten wij 1 slaapkamer af als 2 personen boeken) Bij gebruik van 2 kamers hebben we meer gebruik van linnen, en schoonmaakkosten. Dus eigenlijk wil ik in geval 2 personen een eigen slaapkamer willen, de kosten voor 3 personen in rekening brengen. Hoe zou dit in te stellen zijn in de advertentie?

 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Henk-En-Liesbeth0 

Bij tariefsinstellingen.

Extra kosten,

extra gasten

 

kun je ingeven wat de toeslag wordt vanaf een bepaald aantal gasten

Henk-En-Liesbeth0
Level 1
Zuidermeer, Netherlands

@Bob297 , Je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel denk ik. Extra kosten per gast heb ik ingesteld. Maar dan extra (boven 2 gasten)

In principe hebben wij 2x 2 pers. kamers, met 2 persoons bedden. Maar soms boekt er een "stel" die niet samen slapen. bijvoorbeeld 2 vrienden, of een man met zijn moeder. Dan zien ze de advertentie van een huisje met 2 kamers dus denken ze die boeken we want dan hebben we onze eigen kamer.

Voor ons betekent dat meer schoonmaak, en beddengoed. Dan zou ik dus eigenlijk willen dat ze betalen voor 3 personen. Je kunt in de prijsstelling dus wel per persoon de prijs aanpassen, maar niet per kamer. Nu heb ik in de omschrijving dit toegevoegd, maar mensen lezen niet alles helaas.

gr. Henk

Jacky97
Level 2
De Bilt, The Netherlands

@Henk-En-Liesbeth0 

Je hebt gelijk. Niet goed gelezen.

 

Ik heb hierover al een tijd geleden met Airbnb over gebeld. Ze hadden geen oplossing.

 

Ik heb het toen in de advertentie tekst gezet en bij de aanvullende regels. Bij de aanvullende regels vermeld ik ook de toeristenbelasting. Bi beide vermeld ik dat deze contant bij aankomst moeten worden betaald.

 

Helaas heeft airbnb niet de mogelijkheid van een automatisch antwoord bij een boeking. Dat heeft booking.com wel.

Daar stuur ik automatisch een bericht naar de gasten waarin staat dat als ze met 2 personen komen en 2 slaapkamers willen gebruiken dit een meerprijs heeft van € x per nacht.

Contant te betalen bij aankomst.

Dan hebben de gasten nog de gelegenheid te annuleren als ze dat niet willen.

 

Henk-En-Liesbeth0
Level 1
Zuidermeer, Netherlands

@Jacky97 , bedankt voor je antwoord. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf