Verhuurder krijgt boete bij annuleren, Tewijl de klant huurder annuleert.

Gertie1
Level 2
Cuijk, Netherlands

Verhuurder krijgt boete bij annuleren, Tewijl de klant huurder annuleert.

Hoe weet ik of ene Jonathan wel ter goed trouw is geweest en een boeking annuleert en ondanks "streng"  Twee dagen van te voren dus annuleert.

Hij wilde graag boeken voor een filmopname in mijn BNB en het buitengebeid. Dit zou voor een videoclip worden voor een Surinaamse HIP HOP zanger of zo iets.

Hij zou met een crew hier komen om 2 volle dagen te filmen. Leuk dacht ik... mooi plekje en ik kreeg een naam door van de "zanger"

Hij ging 2 dagen boeken omdat wij dan onze BNB niet konden verhuren. Op een gegeven moment krijg ik een mail dat het niet door gaat i.v.m. ziekte cameraman.

Nog voorgesteld om een weekend daarna te komen... nee dat ging niet lukken.

Ik heb verder niets gedaan, immers ik heb een streng annulering. Jammer dan voor de band Ik was al heel coulant naar hun toe.

 

Er komen 3 problemen hier naar voren

  • De jonathan lijkt niet echt te bestaan ook niet met zijn achternaam. (misschien heb ik het mis)
  • Waarom krijg ik niet uitbetaald
  • Het ljjkt erop alsof IK heb geannuleerd (dat zegt BNB nu )
  • Ik moet “oppassen” omdat” ik “ heb geannuleerd en wordt bijna als een crimineel aangemerkt (mate van toewijding)

Hieronder de mail wisseling. Foto van Jonathan verwijderd i.v.m. privacy

Lees van beneden naar boven voor de chronologie

Hoi Gertie, Bedankt voor je begrip en de mogelijkheid om de datum te wijzigen. Ik zit nu alleen in een erg lastige positie.. Omdat we enerzijds graag op je aanbod in willen gaan. Ik heb echter simpelweg geen zekerheden wat betreft de beschikbaarheid van de hele crew op korte termijn. Ik vermoed dat de cameraman snel weer de oude is. Maar aangezien er ook twee figuranten betrokken zijn bij de productie en alle opname apparatuur gereserveerd moet worden, is het moeilijk voor mij om nu al een uitspraak hierover te doen. Ik hoop dat je dit begrijpt.

afgelopen vrijdag om 11:06

 -------------------

Wat vervelend zeg. Beterschap voor je cameraman. E is nog een mogelijkheid dat jullie wat later in de week als nog wilt komen ( zie kalender ) Mochten jullie kunnen en willen. Dan kan je opnieuw boeken en vast leggen. Kijken we na jullie koms hoe en waar we jullie tegemoet kunnen komen.

afgelopen vrijdag om 08:55

 

 

Hoi Gertie, Helaas zijn wij verhinderd om te komen dit weekend wegens ziekte van één van de crewleden. Zonder cameraman valt er vrij weinig te doen, dus zijn we tot onze grote spijt genoodzaakt de reservering te annuleren. Wij vinden dit heel jammer maar willen jou nogmaals bedanken voor de kans! Fijne avond

afgelopen donderdag om 19:52

 

Reservering bevestigd 01-05-2017

 

 Dag Jonathan. Erg leuk ook. . Werken er graag aan mee. Tel contact kan pas bsn BNB als

1 mei 2017

 

Dag Jonathan. . Wat voor een clip willen jullie maken. Wat willen jullie vooral gebruiken.

1 mei 2017

 

Vooraf-goedgekeurd 01-05-2017

Jonathan's aanvraag 01-05-2017

 

Beste Gertie, Na eerdere positieve samenwerkingen en goede resultaten met AirBnB en haar verhuurders, zouden wij graag voor de opname van een muziekvideoclip gebruik willen maken van uw verblijf. In feite zijn we niet op zoek naar een plek om te overnachten maar zijn wij wél bereid om hiervoor te betalen! In principe hebben we enkel een dagdeel van +/- 8 uur nodig om alle opnames te maken. Wij zijn echter bereid om voor twee overnachtingen te betalen, zodat u dat weekend ook geen klandizie mis hoeft te lopen. De datum die wij hiervoor op het oog hebben is 13 mei. Tijdens de opnames zullen er ongeveer 6 mensen aanwezig zijn, inclusief camera crew. Voor dit project is het van uiterst belang dat we een luxe uitstraling kunnen vormen op beeld en uw verblijf sluit uitstekend op ons concept aan. Wij zouden het dan ook erg leuk vinden als we hiervoor gebruik mogen maken van uw verblijf. Natuurlijk gaan we verantwoord met de ruimte en omgeving om en is er ten alle tijde een productie manager bereikbaar voor eventuele vragen en/of opmerkingen. Wij komen zelf overigens ook uit Cuijk (en Nijmegen) dus dit zou voor ons dé perfecte oplossing dicht bij huis kunnen zijn! Ik hoor graag wat er mogelijk is en mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag. Met vriendelijke groet, Jonathan

1 mei 2017

 

Onderkant formulier

Communiceer altijd via Airbnb

Om veilig te kunnen betalen en communiceren, is het belangrijk dat je altijd gebruik maakt van de Airbnb-website of app.

Lees meer

Over deze gast

Jonathan

2 verificaties
Nijmegen, Netherlands

 

 2017-05-16 09.54.11.png

4 Antwoorden 4
Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Ik zou even bellen met airbnb hoe dat zit met de annulatie,.

Ik vermoed, dat je welliswaar op verzoek van de gast, zelf de annulering gedaan hebt.

In dat geval heb JIJ inderdaad geannuleerd en krijgt de gast volledige restitutie en jij een slechte aantekening bij je recensies.

Ook kun je dan een jaar geen superhost meer worden, en bij de volgende keer dat je annuleerd krijg je zelfs een boete.

Even bellen met airbnb dus 

020 5222 333

 

Marianne375
Level 1
Bruges, Belgium

Hallo, ik wil mijn gasten van 26-28 juni annuleren. Ik heb een zeer geldige reden, namelijk: op 28 juni 2019 trouw ik. Ik had gewoon die datum niet aangepast in mijn kalender en maanden geleden die gasten al aanvaard. Ik kan dit met een geldig bewijs voorleggen. Is dit dan ook zo dat ik geen superhost meer zal zijn het komende jaar? Welke sancties hangen hier aan vast?

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Marianne375 

Als je annuleert, dan zijn er sancties, waaronder verlies Superhost. zie:

https://www.airbnb.nl/help/article/990/

Maar als gasten al maanden geleden hebben gereserveerd, waarom dan nu pas actie. Ik neem aan dat trouwdatum al langer bekend is ?

Je kunt proberen contact op te nemen met Airbnb en vragen of zij willen annuleren cq gasten elders willen onderbrengen wegens "verzachtende omstandigheden", zie: https://www.airbnb.nl/help/article/1320/

En anders nodig je de gasten uit op je bruiloft !

 

Met vriendelijke groet (en een mooie dag toegewenst op 28 juni !),

Emiel

Marianne375
Level 1
Bruges, Belgium

Bedankt voor de reactie, alleen hebben wij nu in korte termijn beslist om vlug te huwen wegens omstandigheden dus de datum ligt nu nog mar pas vast. We zien wel hoe we er uit raken, al blijft het onfair om alles te verliezen wegens één annulatie en voor de rest van het jaar meer dan je best te doen voor iedereen.

Groetjes, Marianne

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf