Verkeerde informatie en allergische reactie

Marlous1
Level 1
Hilversum, Netherlands

Verkeerde informatie en allergische reactie

Ik had voor 4 nachten een een airbnb in LA geboekt. De airbnb stond goed aangeschreven en had goede recenties.

Echter bij aankomst bleken een aantal zaken anders dan geschetst.

1. huis lag 1 block van het strand, maar ook aan een doorgaande drukke weg!

Dit is niet duidelijk op de foto's en komt ook niet naar voren uit de tekst! De verhuurder is hier van op de hoogte en heeft hier klachten over gehad, want er staat een noise recuder op de kamer!!! 

2. de kamer is appart van het huis, maar door de kast kan je de gang zonder veel moeite inkijken, de kooklucht kwam er zonder veel moeite door, plus dat er een hond in huis is en mijn vriend daar zwaar allergisch op reageerde. Na het nemen van medicijnen en gewandeld te hebben werd de allergisch reactie minder. Hierdoor hebben wij dus alleen onze bagage gestald en geen gebruik kunnen maken van de 4 nachten.

3. de kamer zag er heel anders uit dan op de foto's en was een stuk minder netjes. 

 

Restitutie aangevraagd bij verhuurder. Schappelijk vond ik het om 1 dag huur eraf te trekken en de kosten komen sowieso voor rekening huurder. Maar zou graag 3 dagen terug ontvangen. Tot op heden heb ik niks vernomen van de verhuurder. Ik vraag mij af of ik Airbnb hierover kan informeren of zij nog iets voor mij kunnen betekenen. Gezien de misleidende informatie en de allergische reactie van mijn vriend op de hond die niet vermeld was. 

 

Iemand tips?

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Marlous1,

 

Had de verhuurder geen recensies waarin melding gemaakt werd van dit soort problemen?

Werd de hond vermeld in de advertentie?

Hoe zijn de beoordelingen (Zeg maar de sterretjes van deze accommodatie)?

In theorie: Alles wat minder dan 5 sterretjes is, wijst toch wel op een probleem(pje).

 

Je kunt eventueel contact opnemen met Airbnb, zie: https://community.withairbnb.com/t5/Help/Contact-Airbnb-A-Community-Help-Guide/m-p/16165#M728

 

Als je ze aan de lijn hebt, zullen ze je ook wijzen op de mogelijkheid omtrent het 'vlaggen' van de accommodatie en/of de verhuurder. Met het vlaggetje kun je problemen rapporteren (aangaande personen en accommodaties).

 

En tenslotte kun je uiteindelijk je beklag doen in de te schrijven recensie.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf