Vertrouwen en plezier in het verhuren via Airbnb beschadigd

Opgelost!
Caroline1698
Level 1
Tilburg, Netherlands

Vertrouwen en plezier in het verhuren via Airbnb beschadigd

Ik verhuur mijn accommodatie al iets meer als een jaar via airbnb en wat kleine probleempjes gehad, maar onlangs had ik een gast (met veel goede recensies waardoor ik misleid werd) waar ik me erg onprettig bij voelde,  bovendien hij had totaal geen respect voor mijn huisregels, zo erg dat ik in staat was de politie te bellen. Ik heb eerst met Airbnb gebeld, kreeg gelukkig snel iemand aan de telefoon en de telefoniste heeft er een spoedgeval van gemaakt zei zij dat ik nog even moest wachten met de politie te bellen, de zaak zou overgedragen worden aan haar superieur en zou met mij zsm contact opnemen Ik heb nooit meer iets gehoord. Ik heb nog berichten gestuurd via de mail en uitgelegd dat ik me nog nooit zo onveilig heb gevoeld in mijn eigen huis. (Mijn studio grenst aan mijn huis en we delen de tuin) Ik voelde me in de steek gelaten door airbnb. Voor

De gast is de dag erna gelukkig uit zichzelf vertrokken, omdat ik ook dreigde om de politie te bellen, maar heeft uit iets in mijn toilet gegooid, waardoor deze verstopt is geraakt. De monteur heeft iets teruggevonden in het riool wat ik al eerder had gevonden in de prullenbak. Ik heb in 3 dagen na zijn vertrek in een mail naar airbnb gezegd dat mijn toilet ineens vreemde geluiden maakt en pas 2 weken later had de monteur tijd om te komen. De gast is natuurlijk niet bereidt om te betalen en in de mail van het resultion center zeggen ze dat ik niet in aanmerking kom voor compensatie, omdat ik te laat ben en omdat er ondertussen iemand is geweest. Mijn vertrouwen en plezier in het verhuren is beschadigd en ik heb heel veel spijt dat ik de politie niet heb gebeld. IK REALISEER ME INEENS HOE KWETSBAAR IK BEN EN DAT IK VAN AIRBNB DUS NIETS KAN VERWACHTEN. Iemand kan geverifieerd member zijn bij Airbnb maar ik wat heb ik daar aan als ik geen steun krijg?

Ik heb al een aantal keer in de mail die Airbnb heeft aangemaakt voor dit spoedgeval mijn zorgen uitgesproken, maar ik krijg gewoon geen reactie? Ik overweeg om te stoppen met Airbnb en dat zou jammer zijn, want ik heb een goede ruimte voor een goede prijs, ik zit nagenoeg altijd vol! Soortgelijke ervaringen en tips zijn welkom! Caroline

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Caroline1698 

Ik denk dat je verwachtingen mbt hulp van Airbnb te hoog gespannen zijn.Zeker in de huidige tijd reageert Airbnb sowieso overal erg langzaam op. En wat betreft het verstopte toilet: de procedure is nu eenmaal zo dat claims volgens de regels moeten worden ingediend. Je geeft niet aan wat de reden was om de politie te bellen, maar ik begrijp dat de gast zelf heeft ingezien dat het beter was om te vertrekken.

 

Dit soort incidenten kunnen helaas voorkomen en dan ben je in eerste instantie als verhuurder op jezelf aangewezen. Hopelijk blijven het uitzonderingen.

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Caroline1698 

Ik denk dat je verwachtingen mbt hulp van Airbnb te hoog gespannen zijn.Zeker in de huidige tijd reageert Airbnb sowieso overal erg langzaam op. En wat betreft het verstopte toilet: de procedure is nu eenmaal zo dat claims volgens de regels moeten worden ingediend. Je geeft niet aan wat de reden was om de politie te bellen, maar ik begrijp dat de gast zelf heeft ingezien dat het beter was om te vertrekken.

 

Dit soort incidenten kunnen helaas voorkomen en dan ben je in eerste instantie als verhuurder op jezelf aangewezen. Hopelijk blijven het uitzonderingen.

Sarah718
Level 1
Amsterdam, Netherlands

@Caroline1698 Ik zit in dezelfde situatie. AirBnB verwijst altijd naar het resolution center, maar dat betekent nog steeds dat een vertrokken gast een negatieve recensie kan achterlaten. AirBnB beschermt hosts op geen enkele wijze. En van de politie hoef je trouwens ook weinig te verwachten. Als er nog meer mensen zijn die vergelijkbare klachten hebben, kunnen we beter gezamenlijk een class actionzaak beginnen. Als dat toch bestaat in Nederland. Maar bij Kassa, Radar, Trustpilot en andere partijen kunnen we in ieder geval een begin maken.  Als je interesse hebt, kun je rechtstreeks contact opnemen met *Email adres verwijderd*

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf