Vraag naar aanleiding van de enquête va Quincy

Jo738
Level 2
Deventer, Netherlands

Vraag naar aanleiding van de enquête va Quincy

Recent heb ik contact gehad met de helpdesk van Airbnb.

Tot op heden is dat 2 keer gebeurd. Beide keren waren het Engelstalige helpers.

De eerste keer liep via een chat, de 2e keer werd ik gebeld naar aanleiding van een chat.

Dit gesprek ging slecht, ik heb tenminste 5 keer moeten vragen waarvoor ik gebeld werd.

De persoon sprak erg onduidelijk en ook te snel Engels. Ik kan me redelijk redden met Engels maar het zou een groot voordeel zijn als ik Nederlands sprekende helpdesk medewerker aan de lijn zou krijgen

Jo Ernst
4 Antwoorden 4
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Jo738, dankjewel voor je bericht. Het lijkt erop dat het afhankelijk is van of er op dat moment een Nederlandssprekende medewerker online is. Heb je op dit moment nog steeds hulp nodig? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Jo738 

Overdag heb je een redelijke kans op een NL talige medewerker.

ABB heeft veel geoutsourcet naar landen waar de medewerkers zeer slecht Engels spreken en slecht op de hoogte zijn van de regels

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Jo738 Hahaha herkenbaar. Ik heb gevraagd of ze van versnelling wilde veranderen .... dat mijn engels een stuk beter is als ze in low gear engels sprak. Ze moest lachen en vervolgens ging het gesprek een stuk beter. Ik merk zoals met zoveel zakelijke telefoontjes dat de gene die je belt of waardoor je gebeld wordt vast zit aan een script. Als je humor inzet dan heb je de mensen aan de andere kant 1 in een goed humeur (want ze krijgen genoeg vervelende telefoontjes) en 2 je hebt ze enigszins uit hun strakke script en daar wordt iedereen een stuk vriendelijker van. Jij blij en de man/vrouw aan de andere kant heeft eens een heel ander gesprek en waarschijnlijk heb je met een beetje lol en vriendelijkheid zijn dag ook nog een stukje leuker gemaakt. Bedenk je dat er veel boze mensen rondlopen die hun recht eisen zo'n beetje. Ik zou niet in de schoenen willen staan van call center medewerkers en ik zou al helemaal niet hun werk willen doen. Dus mijn goede voornemen van ergens 2000 nog wat was, wees aardig tegen call center medewerkers en schop een lolletje. En weet je dat werkt een stuk makkelijker en je krijgt twintig keer meer gedaan. Ik kreeg ooit een reactie van iemand bij een bank en die zei van goh het is jammer dat u zover weg woont anders had ik u uitgenodigd voor een kop koffie op kantoor. Nou ..... zo zeg maar. Ook de slecht sprekende engelse helpmedewerker is een mens die slechts probeert haar werk te doen en waarschijnlijk met een strak script. Gooi je hospitality in de strijd, wees vriendelijk, schop een lolletje en je komt waarschijnlijk een stuk verder en het scheelt bakken met frustraties. 🙂

Groetjes Katja
Jo738
Level 2
Deventer, Netherlands

Katja, ik deel jouw opvatting en jouw aanpak is de mijne.

Het gaat mij bij de beantwoording van de vragenlijst om aandacht te vragen voor de professionaliteit van servicedesk medewerkers. Ik snap best dat het merendeel dit werk vanuit huis doet. Maar als je dat doet ga dan niet bellen met huilende kinderen op de achtergrond en zodanig hinderlijk dat ik wel 4 of vijf keer heb moeten vragen waarom ze belde. Uiteindelijk is ze naar een stille plek gegaan en toen ging het enigszins. Humor is in zo'n situatie niet mijn eerste ingeving.

Jo Ernst

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf