Waarom kunnen gasten niet betalen??

Sandra146
Level 1
Zierikzee, Netherlands

Waarom kunnen gasten niet betalen??

Ik heb een gaste uit Duitsland die wil boeken. Ze krijgt echter steeds een foutmelding dat ze met creditcard moet betalen terwijl Airbnb normaal gesproken ook de mogelijkheid heeft met overboeking te betalen. Kan ik hier iets aan veranderen?? Ik kan ook nergens een telefoonnummer vinden om AirBnB ff te bellen...

11 Antwoorden 11
Hilda4
Level 2
Joure, Netherlands

Ik krijg dezelfde klachten van gasten uit Duitsland. Alleen uit Duitsland overigens.

Sandra146
Level 1
Zierikzee, Netherlands

Ik heb laatste een gaste gehad uit Nederland met hetzelfde probleem, die kon alleen met creditkaart betalen...

Olga37
Level 1
Arnhem, Netherlands

Ik heb eveneens als verhuurder al drie gasten gehad die na diverse pogingen inclusief credit card gegevens, uiteindelijk na vruchteloze pogingen een helpdesk ondersteuning te krijgen, de reserveringspogingrn hebben gestaakt .
Sandra146
Level 1
Zierikzee, Netherlands

Inmiddels is het ze gelukt... Het is een drama!

Hoe is het gelukt dan? Ik zit met hetzelfde probleem dus ben heel benieuwd.

Sandra146
Level 1
Zierikzee, Netherlands

Ze heeft een creditcard geleend van iemand en die mensen het geld overgeboekt...

J13
Level 1

hallo

 

ik weet niet waar ik wezen we hebben  voor week een gasten gehad maar geld gekregen wat kan er fout zijn gegaan kan ook geen tel nummer vinden

is altijd goed gegaan snap er niks van

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

 probeer Airbnb Helpdesk in Nederland: 020 5222333

Leo20
Level 2
Oppenhuizen, Netherlands

Ik kreeg van gasten te horen, dat zij alleen met creditcard kunnen betalen, terwijl een tweetal dagen ervoor wel de mogelijkheid

bestond om met Ideal te betalen.
Ik heb dit aan Airbnb gemeld maar geen reactie ontvangen.
Wel een dag later het bericht, dat de boel geannuleerd was door Airbnb, omdat ze geen betaling kregen.
Ik vind dit een onverkwikkelijke gang van zaken, vooral omdat je niet gewoon contact kunt krijgen met ze.
Dit heeft ons toch een boeking voor een week gekost!
Het is trouwens sowieso een vervelend verschijnsel, dat mensen die uit principe geen creditcard wensen te benutten, door tal van 

internationaal opererende bedrijven gediscrimineerd( lees buitengesloten) worden.
Cirque Soleil heeft mijzelf met 6 gasten op die manier ooit misgelopen. Hetzelfde verhaal als hier: nooit reactie gehad, de arrogantie ten top.

Slechte beurt voor Airbnb!

Thera0
Level 1
Wageningen, Netherlands

Ik ben verhuurder en heb de betaling die de gast moest doen voor haar verblijf van 22 juli tot 1 augustus nog steeds niet op mijn rekening staan.

Dan zegt AIRBNB dat ik de provider moet aanspreken. Volgens mij is AIRBNB verantwoordelijk dat de betaling correct verloopt.

Heeft de gast niet betaald, dan vind ik het onterecht dat ze dan toch op het adres aankomen en ik, de verhuurder niet weet dat er geen beatling is gedaan en ze dus laat logeren.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf