Wat is een redelijke vergoeding voor een Schoonmaakster

Mariel546
Level 1
Bodegraven, Netherlands

Wat is een redelijke vergoeding voor een Schoonmaakster

Hai mede Hostst, 

mijn eerste berichtje in dit platform. Ik leg graag mijn vraag aan jullie voor. Wij hebben 2 locaties met bijna 100% bezetting. Om weer wat meer aandacht te krijgen voor mijn gezin wil ik een schoonmaakster aannemen. Maar wat is een redelijke vergoeding? (op de loonlijst)

De locaties zijn niet aan huis. Ik kan dus ook geen uren bijhouden en wil daar ook eigenlijk helemaal niet naar toe. Ik wil dus toe naar een vaste prijs per en en uitcheck. De ene kamer is een half uurtje werk, de andere een uur. Daarnaast wil ik dat zij dan thuis ook de was doen (met een onkostenvergoeding). 

Hoe pakken jullie dit aan? En wat is redelijk?

M. Dijkstra

4 Antwoorden 4
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Mariel546 

This is the community for english language, there is also a Dutch one:

Community Center Dutch

 

 

Sarah977
Level 10
Sayulita, Mexico

No one here can tell you what is a reasonable salary because wages very widely throughout the world. You are aware of how much time it takes to do the cleaning and laundry because up until now you've been doing it yourself.

 

So look up some cleaners or cleaning services in your area and find out how much they charge per hour. Then you'll be able to have a idea of what you should be paying.

 

Just keep in mind that cleanliness is one of the things that guests can rate you harshly on if it's not done well, so pay a decent wage to clean so that they are encouraged to do a really good job. 

 

@Mariel546

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

 Ik heb je bericht naar de Nederlandse community verplaatst @Mariel546

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Mariel546
Ga aan de bovenkant zitten met wat in jullie omgeving per uur gebruikelijk is.
De schoonmaakster die je zoekt moet immers flexibel zijn omdat de schoonmaakdagen waarschijnlijk kunnen wisselen. Ze moet ook bovengemiddelde kwaliteit leveren.

Geef echter zeer goede instructies en controleer, zeker de eerste tijd, goed of alles correct is gedaan.
Anders loop je het risico dat je beoordelingen omlaag gaan. Een schoonmaakster legt er waarschijnlijk minder hart en ziel in als jij zelf zou doen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf