Weekend tarieven niet zichtbaar in de kalender en ik krijg boekingen zonder weekend tarief ?

Arjan0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Weekend tarieven niet zichtbaar in de kalender en ik krijg boekingen zonder weekend tarief ?

Weekend tarieven werken niet:

 

Met het knopje slimme tariven aan .

En een ingevuld weekend tarief , blijven de tarieven rond om het ingestelde minimum tarief.

 

Heb dit zo maar even laten staan om te kijken of het automatisch bij een boeking goed gaat.

Nu net een verzoek binnengekregen voor een weekend zonder dat daarbij het weekend tarief inrekening wordt gebracht.

 

De enige manier waarop het wel goed werkt is door slimme tarieven uit te zetten maar dan moet ik de weekenden handmatig gaar invullen.

 

Doe ik iets niet goed ? of werkt het bij jullie ook niet naar wens ?

 

Alvast bedankt voor de suggesties,

 

Arjan

4 Antwoorden 4
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Zolang je slimme tarieven hebt aanstaan, zal weekend tarieven pas geactiveerd worden na de periode dat slimme tarieven is uitgewerkt (4 maanden).

 

Dit zegt de website erover:

 

"Slimme Tarieven werkt voor vier maanden vanaf de datum van vandaag. Na deze vier maanden zullen gasten je basisprijs zien of de aangepaste prijs die je hebt ingesteld."

 

 

Weekendtarieven is zo'n aangepaste prijs.

Eric1087
Level 1
Aalst, Belgium

Hallo,

Ik heb een ander probleem: ik heb het tarief aangepast bij "tariefinstellingen - basistarief €75" maar op de kalender staat nog steeds €60.
Ik zou toch verwachten dat de kalender automatisch het basistarief overneemt?!...
Slimme tarieven staan UIT want dit werkt allesbehalve goed.
Misschien kan je mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Isabelle Shaw

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Eric1087,

Je advertentie laat zien dat je verschillende tarieven hebt. Meestal is het 75,-, maar soms ook 60,- Dus waarschijnlijk zijn die handmatig in de kalender gezet. Een boeking van 31 maart tot 5 april laat een tarief zien van 72,- Euro per nacht, dus ergens in die periode zit een 60,- dag.(4 maal 75,- + 1 maal 60,- = 360,-  Gedeeld door 5 = 72,-

vr.gr.,

Emiel

Eric1087
Level 1
Aalst, Belgium

Bedankt voor je reactie Emiel! Het probleem is nu verholpen.

Groetjes,

Isabelle

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf