Welke informatie van gastrecensies zijn zichtbaar voor gasten

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Welke informatie van gastrecensies zijn zichtbaar voor gasten

Beste medehosts,

 

Vraagje!

Ik heb zelf een aantal keren gehuurd via Airbnb om ook eens te ervaren hoe dat is.

Nu valt me op dat ik zelf niet kan zien welke sterrenscores ik als gast heb gekregen van de hosts. Kijk ik niet goed of zijn die niet zichtbaar voor gasten?

 

Als ik als verhuurder een sterrenscore geef aan gasten hou ik er altijd rekening mee dat gasten de scores wel kunnen zien. Het lijkt me zo'n domper om te zien dat de host een lage sterrenscore geeft na een leuk verblijf. Want ik ga er ook in de meeste gevallen vanuit dat, als bijv. het huisje niet zo netjes was achtergelaten, dat niet direct met opzet is gedaan. Of als ik meerdere keren geen reactie op een vraag kreeg en de communicatie dus niet echt lekker liep, dat het expres was. Ik geef dus vrijwel altijd de hoogste sterrenscores. Wat ook meespeelt is dat als ze mijn hoog beoordelen ik het jammer zou vinden als mijn beoordeling voor hun lager is.

 

Nu had ik laatst een gast die er toch echt een potje van had gemaakt. Het huisje was een bende.. Er waren natte handdoeken aan de muurdecoratie opgehangen, afwas en afval stond er nog (hoewel uitdrukkelijk wordt gevraagd dat niet te doen), er waren spullen kapot en ze checkten veel later uit dan was toegestaan. Heel vervelend en ik had in dit geval een lagere sterrenbeoordeling gegeven. Ik wilde deze gasten ook niet weer terug te ontvangen.

Ik was dan ook heel verbaasd dat ik twee weken later opnieuw een verzoek kreeg van deze mensen voor een verblijf!

 

Ik vroeg me dus af of ze hun scores wel hadden gezien die ik had gegeven.

 

Wie weet hoe dit zit?

 

Groeten,

Sina

3 Antwoorden 3
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Sina25, wat voor score heb je ze precies gegeven (als ik vragen mag)? Volgens mij is het normaal gesproken zo dat als je iemand 2 sterren en een duimpje omlaag geeft, je de mogelijkheid ontneemt dat ze nogmaals jouw huis kunnen boeken. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Hallo @Quincy Volgens mij gaf ik 3 sterren en een duimpje omlaag. Dat is voor mij doen eigenlijk al heel slecht, want ik geef standaard 5 sterren. Ik doe dat ook omdat ik niet weet of de gasten hun sterrenbeoordeling zelf kunnen zien. Maar hij deed geen aanvraag, hij stuurde een  berichtje voor een boeking gewoon via de berichtenapp.

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Sina25 @Quincy 

 

Ik vindt het ook erg lastig om een wat slechtere score te geven aan gasten die zich zo netjes hebben gedragen en/of de studio vies achterlaten. Sommige gasten maken er echt een potje van maar gelukkig zijn de meeste gasten gewoon hele nette mensen 🙂

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf