Wijziging waarborg...wat betekent dat?

Opgelost!
Jeroen11
Level 2
Nijmegen, Netherlands

Wijziging waarborg...wat betekent dat?

Ik krijg net een mailtje over dat er een waarborgsom op mijn listing staat en dat ik die moet herzien omdat de waarborg duidelijker in beeld komt. Mijn huidige waarborgsom is € 0 (oftewel, dit is nieuw voor me).

Bij het veld staat dat het bedrag van de waarborgsom het maximale bedrag is waarvoor de gast aansprakelijk gehouden wordt. Wat betekent dat voor mij als ik een waarborg van € 100 inzet, en er € 1000 schade is?

Moet ik dan voortaan maar € 99.999 aan waarborg eisen?

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Jeroen11 

Airbnb kan in bepaalde gevallen zelf besluiten een bepaalde waarborgsom toe te voegen aan een reservering, deze wordt dan prominenter getoond aan de gast dan gebruikelijk. Als Airbnb hiertoe besluit en verhuurder heeft al een waarborgsom, dan wordt deze niet (evt) verhoogd, maar wel prominenter getoond. Een ander verschil is dat Airbnb daadwerkelijk een 'claim' legt op de waarborgsom die ze zelf plaatsen (het bedrag wordt daadwerkeilijk gereserveerd), in tegenstelling tot een waarborgsom die verhuurder plaatst. Als er meer schade is dan de waarborgsom, dan is het moeilijker (maar niet per definitie onmogelijk) om deze vergoed te krijgen, omdat dan andere wegen bewandeld moeten worden.

Helaas is de Nederlandse Help pagina mbt waarborgsom (nog) niet up to date, dus vandaar de engelstalige:

https://www.airbnb.com/help/article/140/how-does-airbnb-handle-security-deposits

 

met vr.gr.,

Emiel

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

1 Antwoord 1
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Jeroen11 

Airbnb kan in bepaalde gevallen zelf besluiten een bepaalde waarborgsom toe te voegen aan een reservering, deze wordt dan prominenter getoond aan de gast dan gebruikelijk. Als Airbnb hiertoe besluit en verhuurder heeft al een waarborgsom, dan wordt deze niet (evt) verhoogd, maar wel prominenter getoond. Een ander verschil is dat Airbnb daadwerkelijk een 'claim' legt op de waarborgsom die ze zelf plaatsen (het bedrag wordt daadwerkeilijk gereserveerd), in tegenstelling tot een waarborgsom die verhuurder plaatst. Als er meer schade is dan de waarborgsom, dan is het moeilijker (maar niet per definitie onmogelijk) om deze vergoed te krijgen, omdat dan andere wegen bewandeld moeten worden.

Helaas is de Nederlandse Help pagina mbt waarborgsom (nog) niet up to date, dus vandaar de engelstalige:

https://www.airbnb.com/help/article/140/how-does-airbnb-handle-security-deposits

 

met vr.gr.,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf