accepteer een aanvraag, blokkeer de kalender voor deze boeking maar krijg toch een boeking binnen

Susan1003
Level 2
Heiloo, Netherlands

accepteer een aanvraag, blokkeer de kalender voor deze boeking maar krijg toch een boeking binnen

Ik heb gisteren een aanvraag (voor informatie) binnen gekregen.

Deze heb ik beantwoord, goedkeuring voor de boeking (2 personen) en heb toen de boeking alvast goedgekeurd.

Vervolgens heb ik de kalender automatisch dicht gezet voor andere boekingen (24 uur) en dat wel deze gast kan boeken.

 

Wat schets mijn verbazing ik krijg de zelfde dag een boekingsverzoek binnen terwijl ik de kalender geblokkeerd is 24 uur voor andere boekingen.

Hoe kan dit? Ik ben benieuwd of er andere host/verhuurders dit ook herkennen? (Als je de boeking weigert dan krijg je een boete/straf).

 

Groetjes,

Susan

 

PS: Het boekingsverzoek kwam van een vriendin van de eerste gast. Zij heeft ook een volledig profiel bij Air BNB. Ik heb Air BNB gebeld. Ik kreeg een engels sprekende dame aan de telefoon. Zij heeft mij toen netjes geholpen en heeft ook mij terug gebeld. Zij heeft telefonisch contact op genomen met de vriendin. De gemaakte boeking was niet correct (aantal personen was niet correct). Die persoon heeft de boeking gecanceld en een nieuw boekingsverzoek aangemaakt. Deze heb ik uiteraard goedgkeurd.

4 Antwoorden 4
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Susan1003,

 

Je feitelijke probleem is kennelijk al opgelost (kalender dicht en toch een boeking).

 

Wat ik niet helemaal begrijp, is je melding: “Vervolgens heb ik de kalender automatisch dicht gezet voor andere boekingen (24 uur) en dat wel deze gast kan boeken”.

Want dagen in de kalender zijn of geblokkeerd of open (zelfs met betrekking tot een “vooraf-goedkeuring”).

 

Verder zou je eens kunnen proberen om de cache van je browser leeg te maken.

Wellicht dat dit een oplossing biedt.

 

Een foutje links of rechts in de software van Airbnb komt ook nog wel eens voor.

 

Ook lees ik wel eens van dit soort problemen, als je gebruik maakt van de app in plaats van de website op een Desktop PC.

 

En wellicht nog een hint (doe ik zelf ook altijd). Nadat je een wijziging aangebracht hebt. Controleer de wijziging dan, net alsof je zelf een mogelijke gast bent!

 

Succes!

Steven294
Level 2
Flanders, Belgium

ik maak dus net hetzelfde mee..

Een 'vraag' voor een bepaalde periode aanvaarden, vervolgens kiezen om die periode gedurende 24u te blokkeren. En toch reserveringsvragen van anderen binnen krijgen...

 

Ik stuurde een berichtje met de vraag om hun reserveringsvragen zelf in te trekken. Genant! Voorlopig wel effectief. Ik blokkeer de data dan zelf, manueel.

Vera296
Level 2
Utrecht, Netherlands

Ik heb zojuist dus een vergelijkbare situatie: gast doet reserveringsverzoek, ik keur vooraf goed, gast geeft aan problemen te hebben met boeken, ik blokkeer de gevraagde data voor 24 uur (door het vinkje aan te zetten boven het gesprek), zodat gast kan reserveren.....

 

Nog geen 5 minuten later doet een andere gast een aanvraag om de kamer te boeken...... (met een extra dag erbij)....

 

in de kalender staat laatste gast  als IN AFWACHTING (met mogelijkheid tot accepteren of weigeren opties in berichtenbox) en bij de eerste gast staat in berichtenbox, dat deze gast niet vooraf goed te keuren is ivm dat data niet beschikbaar zijn..... terwijl ik deze gast al had goed gekeurd en data had geblokkeerd...

 

Ik kan het laten zoals het nu is (en dus de laatste reservering accepteren), maar dat vind ik niet klantvriendelijk richting de eerste gast.... Wat is jullie advies?

 

 

 

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Vera296,

 

De eerste situatie die je beschrijft is een “Aanvraag” en geen “Reserveringsverzoek”.

En de tweede situatie die je beschrijft is een “Reserveringsverzoek” en geen “Aanvraag”.

Dit verschil is vrij essentieel bij Airbnb!

 

Deze situatie zou inderdaad niet voor mogen komen, maar ik vermoed dat Airbnb er op een net iets andere wijze mee omgaat (zeker gezien het kleine tijdsverschil).

 

Voor de eerste gast is het in dit geval een beetje pech hebben.

Want de tweede gast gaat voor.

 

Feitelijk heb je dus geen keuze.

En kun je alleen de eerste gast eventueel nog je verontschuldigingen aanbieden.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf