airbnb servicekosten

Sonja55
Level 2
Faro, PT

airbnb servicekosten

Airbnb berekent serviciekosten aan de verhuurder. Ik kan er niet achter komen hoe ze aan dat bedrag komen. Is iemand die weet welk percentage er wordt toegepast en over welke bedragen ?

7 Antwoorden 7
Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Op de website staat wel ergens hoe dat precies berekend word.

Voor mij maakt dat weinig uit, ik krijg wat ik voor de kamer vraag, ik heb over reserveringen niet te klagen.

Trudy9
Level 2
Utrecht, The Netherlands

halloSonja, dat is een goede vraag  Ik weet  het percentage niet maar zou het ook wel graag willen weten.

Weet jij hoe ik airbnb kan mailen.

Mirjam35
Level 1
Galicia, Spain

Rekenen ze niet alleen op schoonmaakkosten

Annette256
Level 1
Westkapelle, Netherlands

Hallo Sonja,

 

Het percentage is 3% op het subtotaal, dus ook over eventuele schoonmaakkosten en andere bijkomende kosten die jij doorberekent aan de huurder.

Je kunt deze info terugvinden in de "help" omgeving door simpelweg het woord "servicekosten" in te toetsen.

 

Succes.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Mirjam35@Annette256,

 

Inderdaad 3% Netto + 21% BTW (Voor Nederland).

Dus het totale percentage wat op de Bruto huurprijs van de Verhuurder ingehouden wordt is: 3,63%

 

Petra-En-Franca0
Level 1
Gassel, Netherlands

 maar wat moet de huurder dan aan service kosten betalen?? daar kom ik namelijk niet achter.

alvast bedankt,

 

pastoriegassel

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Petra-En-Franca0,

 

Over de huurdersservicekosten zijn geen publiekelijk exacte gegevens bekend.
Airbnb geeft in de help functie aan dat de huurdersservicekosten varieren tussen de 0%-20% (Zie oa deze pagina: https://www.airbnb.nl/help/article/1857/what-is-the-airbnb-service-fee).

 

Ook kunnen er allerlei andere zaken een rol spelen: wisselkoersen, wissel-toeslag, gespreid betalen, eventuele tegoedbonnen, etc.
Toen wij destijds net begonnen, kregen de eerste 2 huurders, volgens mij ook een korting op de service kosten.
Maar kennelijk zijn er nog een hele rits aan factoren, die invloed hebben op de berekening van de huurder service kosten.

 

In een antwoord-mail die hoort bij de vervolg communicatie, kun je zien wat de gast werkelijk betaald heeft (in de valuta van de gast).

 

Zelf hou ik meestal aan dat het een krappe 15% van de totale bruto huursom is.
Maar ik heb ook gemerkt dat dit best wel kan fluctueren.

 

Helaas dus geen eenduidig antwoord.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf