Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede er...
Laatste reactie
Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede ervaringen tot nu toe, maar wat we graag willen is dat er gedurende...
Laatste reactie
Log in met je Airbnb account om verder te gaan met lezen en om samen te komen en verhalen te delen met miljoenen andere Hosts over de hele wereld.
ik heb een hele vervelende ervaring achter de rug vandaag. gasten wilden graag extra vroeg komen, 10 AM. okee, heb verteld dat ik nog even bezig kon zijn, maar dat ze welkom waren en ik ze om die tijd verwacht ben die nacht daarvoor op de camping gebleven, vroep op, schoonmaken, 10 uur niets, half 11 niets, uiteindelijk 11 uur kreeg ik bericht dat ze nog in breda waren, anderhalf uur rijden. opnieuw afgesproken 13 uur, weer niets, geen boodschap, weer een uur wachten in de tropische hitte snakkend naar een sprong in het water. uiteindelijk kwamen ze om 17 uur opdagen en was ik even een plons gaan nemen. boodschap achtergelaten, sleutel in deur. even later zag ik ze op t terras, ze waren binnen geweest hadden de sleutel meegenomen, maar waren niet tevreden. er was niet genoeg ruimte, ze wisten niet dat t een camping was (lijkt het ook niet op vanwege de overvloedige ruimte) maar okee, zei ik annuleer dan maar. nee eerst nog ruim een uur moeilijk doen, wel niet wel niet. mede door de hitte was ik echt helemaal op, nog geen beslissing ! ja ze wilden dan heeel misschien wel 1 nachtje, dat heb ik geweigerd, ik heb niet voor niets een minimum anders blijf ik schoonmaken en heen en weer reizen. toen heb ik vriendelijk de sleutel terug gevraagd, want ik wilde naar huis. ik zei zie maar hoe je het oplost ik ben mn hele dag al kwijt, ik wil nu echt eindelijk naar huis om te eten en eerlijk gezegd in te storten. meneer weigerde tot drie keer toe de sleutel terug te geven, maar wilde ook niet annuleren want bang voor zn centjes. twee keer met airbnb bellen, uiteindelijk gaf hij de tel aan mij, ik kreeg te horen dat het een hosts annulering werd OMDAT IK WEIGERDE mee te werken.ik was kapot en tegen die tijd zat ik er zo doorheen van de hitte dat niets me meer uitmaakte, maar ik vind dit eerlijk gezegd wel heel erg misselijk gedrag en ik ben ook niet blij met de oplossing. na de weigering van de sleutel wilde ik ze ook niet meer in mn accomodatie, vertrouwensbreuk. de airbnb contactpersoon wilde ze liever nog overreden, had ingehouden dat ik nog een uur moest blijven om ze wegwijs te maken op t terrein en op de plek zelf de regels uitleggen. uiteindelijk staat er nu op mijn lijst onder de advertentie dat ik geannuleerd heb en kan ik fluiten naar ook maar een enkele cent, terwijl meneer naar mijn idee zeer onterecht ontevreden was, nogal overdreven verwachtingen had en mij daarvoor op laat draaien, plus dat ik mn hele dag kwijt was en drie keer heen en weer ben gereden. ik heb nog NOOIT deze klacht gehad, dat er niet genoeg ruimte zou zijn en echt, dat is werkelijk de grootst mogelijke onzin (eigenaardig genoeg hebben ze wel uren op t drukke terras gezeten, maar goed)
mijn vraag: het kan toch niet dat iemand weigert de sleutels terug te geven, te beslissen en ook weigert zelf te annuleren ? ik voelde me gechanteerd en dacht nog even om de politie te bellen. verder vind ik t heel vervelend dat er nu pal onder mijn advertentie staat dat ik op de dag zelf heb geannuleerd, terwijl ik me te pletter heb uitgeslooft !
wie helpt ?
Had gasten die wilden komen.
Kreeg in de ochtend een sms van Airbnb. Later op de dag ze een bericht gestuurd dat konden komen.
Dat vonden ze goed.
En om 22.55 kreeg ik een sms we hebben wat anders gevonden.
Erg zeldzame mensen die dit doen.
Heb ze gezegd betaal maar 100 euro anulleringskosten.
Ze zijn boos op mij.
Heel eerlijk gezegd kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ik heb je advertentie zojuist even bekeken en het wordt bij mij ook niet duidelijk dat het om een camping gaat. Voor mij zou dat absoluut een reden kunnen zijn om "verhaal te halen". En als de gasten dan ook nog uit het buitenland komen (daar lijkt het een beetje op volgens je tekst), dan wordt het wel heel lastig om op zo'n korte termijn een alternatief te vinden, zeker als de boeking al wat eerder gedaan is. Ik zou in dat geval ook niet zelf willen annuleren omdat er mogelijk een verkeerde voorstelling van zaken is gegeven. Ik zeg dit wel met voorzichtigheid omdat ik de correspondentie natuurlijk niet ken.
Aan de andere kant vind ik het op z'n zachts gezegd nogal slordig dat je gasten niet duidelijk hebben gecommuniceerd dat ze voor een tweede keer te laat zouden zijn.