anuulerinsvoorwarden

Kameran0
Level 1
Antwerp, Belgium

anuulerinsvoorwarden

een gast heeft de zijn rezervering voor 3 dagen van incheken geanuuleerd en mijn anuuleringsvoorwarden zit op streng maar ik heb 50%  van de geld niet gekregen , de gast wordt alles terug betald. weet iemand hoe dat precies werkt ?

5 Antwoorden 5
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Kameran0,

 

De gast zal succesvol een beroep hebben weten te doen op zogenaamde verzachtende omstandigheden. Dus krijgt hij of zij al zijn geld terug, ongeacht je annuleringsvoorwaarden.

Cor , daarom begin ik sterk te twijfelen aan deze site. Je hebt al eens gezegd wie betaald bepaald.

Klant komt aan en dient klacht in ten onrecht blijft maar 2 nachten van de drie weken , omdat hij dacht privé zwembad, Alles tot in de kop van advertentie staat vermeld.  Kan ook nog overal een ster invullen en dat gaat nooit meer weg.  Schade groot.  Tot in US gemaild en telefonisch contact gehad. Maar geen wijziging . Jaar geleden.  Nee , dan maar via Booking com en Expedia  kost 15 % maar geen vragen en betere huurders.   Deze website hold achteruit , omdat de mogelijke klanten de onderkant van de markt is en denken voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.  Dat is hier de markt werking en over andere religies maar te zwijgen.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Richard432,

 

Dat hoor ik wel meer, maar ik hoor echter ook andere geluiden!

Al die verschillende partijen, het is uiteindelijk allemaal 1 pot nat.

Want uiteindelijk zijn het allemaal gewoon OTA’s, die in dezelfde online vijver vissen.

Iedere site heeft zo zijn specifieke voor- en nadelen.

Tevens zoeken mogelijke gasten ook over verschillende sites heen.

 

Dus ik zorg ervoor dat ik in het hogere prijssegment zit (dan krijg je tenminste redelijk normale gasten). Onder het motto: we zijn duurder dan de rest, maar bij ons krijg je kwaliteit. En geen onverwachte verassingen.

En wat ik ook belangrijk vindt: Airbnb is momenteel wel zo’n beetje marktleider als het gaat om STR accommodaties. Dus heb je ook de meeste zichtbaarheid bij potentiële gasten.

Het kost allemaal toch al tijd zat. Dus ik excelleer liever op 1 platform, dan dat ik rekening moet houden met 4 andere sites.

Je kan wel zien de HES school gedaan.

Je boert goed zie ik.

Wij hebben 6 villa,s aan de Costa Blanca 2-4-6-6-12-8 personen.

De laatste 6 aanvragen alleen van moslims kan ik 30 % aanbetalen en rest contant bij aankomst. We zitten in Calpe kunnen we even komen kijken en zwembad   alleen voor ons privé en geen inkijk van buren dit is mijn telefoon nummer ( uiteraard geblokt )  Kan de prijs lager.  Hebben maar een budget van xxxxx.   vragen is toch vrij en steek het huis maar in je reet . Allemaal alleen gecontroleerd email en niks meer.

Spanjaarden en Fransen lezen niks van alle informatie , dus nutteloos.  Zelfs de Kop met gedeeld zwembad.  maar dat internet en SMS maar belasten.  

Nee ik heb 2017 voor het eerst de huizen er op gezet en wel aardig deel omzet. Maar door 1 ster van zomer 2017 , met klant WIFI doet het niet , terwijl er 4 huizen bezet waren zonder klachten.  Liegen mag en onder valse naam geboekt mag ook. Als de mensen leert kennen ga je de dieren liefhebben.

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Richard432,

 

Dank je voor de complimenten, maar het gaat ook bij ons niet altijd vanzelf hoor.

Diversiteit en verschil aan culturele achtergronden kunnen inderdaad een rol spelen in de wijze van benadering. Zelf zeker ook al mee gemaakt!

In ieder geval nooit ingaan op voorstellen voor contante (deel)betalingen of boeken en communiceren buiten Airbnb om. Want dan kun je lelijk van een koude kermis thuiskomen.

Is trouwens ook tegen de regels van Airbnb!

 

Voor de rest is het een kwestie van een dikke huid hebben.

Doordat Airbnb graag de goedkoopste in de markt wil zijn, trekt dit ook het publiek aan, wat hier gevoelig voor is.

Onlangs nog, zei een kennis tegen me: Dat hij dacht dat Airbnb iets voor last minute deals was.

 

Begin dit jaar: Heel veel aanvragen van mensen die nieuw op Airbnb waren, en allemaal met de vraag: Hoeveel korting?

Mijn antwoord is dan simpel en doeltreffend: Bedankt voor je interesse. Helaas kunnen wij geen korting bieden. Nou, daar hoor je dan vervolgens helemaal niets meer van!

Meteen vragen om korting, is voor mij een hele dikke rode vlag.

Want mocht het uiteindelijk toch tot een boeking komen, dan is er minimaal 1 van de 2 partijen niet helemaal blij. En dat is een slecht begin voor de hele reservering. Niet goed dus!

 

Grootste probleem: Gasten lezen gewoon helemaal niets tot bijna niets.

Gisteren nog, vroeg ik een aanstaande klant om de laatste logistieke informatie, zoals vlucht details. Antwoord: De kinderen kijken er ontzettend naar uit????

 

En voor de rest: Kwaliteit bieden en zeker niet de goedkoopste willen zijn. Dat houdt tenminste de koopjesjagers bij je weg. En krijg je wel de gasten die slim genoeg zijn om een goed inkomen te verwerven. En zich dus een duurdere accommodatie kunnen veroorloven. En die dus ook over afdoende hersencapaciteit beschikken om ergens begrip voor te hebben.

 

Deze week zag ik ook nog een hele slimme zet van een andere verhuurder. Die had een mooi opgemaakt lijstje met huisregels. En onderaan die huisregels had hij een zin staan, in de trend van: Begin je eerste bericht aan mij met de woorden: “Mooie Villa”, ten teken dat je de regels gelezen hebt.

 

Verder is het een kwestie van vooraf proberen iets van een band/verstandhouding met de huurders op te bouwen. En ze laten weten, dat als er vragen of problemen zijn. Dat ze je dan altijd kunnen bereiken.

Dat werkt in ieder geval bij ons redelijk goed.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf