bankrekeningnummer wijzigen

Hanne7
Level 1
Belgium

bankrekeningnummer wijzigen

Beste,

Hoe wijzig ik mijn bankrekening nummer waar AIRbnb bij saldo's op stort van mijn verhuringen? Wanneer ik de zogenaamde oplossing volgens Community opvolg geraak ik niet verder...

Ze verwijzen naar VERHUREN-DASHBOARD-ACCOUNT-BETALINGSVOORWAARDEN-UITBETALINGSVOORWAARDEN TOEVOEGEN...Daarna voeg je uw naam in van uw rekening nummer...het IBAN en Swift...Alle ingevoegde waarden verdwijnen spontaan. Wanneer je het IBAN nummer hebt ingevuld...verdwijnt de naam van mijn rekening! Wanneer je het swift invuld verdwijnt het IBAN nummer enz! Laat staan dat ik nog enkele dagen moet wachten eer alles geregistreerd staat...maar het is hellaas onmogelijk om deze toepassing te voltooien! Is er iemand die mij op weg kan helpen? Misschien zie ik iets over het hoofd...

Alvast bedankt,

12 Antwoorden 12
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Probeer het eens met een andere browser, of leeg je cache geheugen. Dat kan wel eens helpen.

Ria34
Level 1

Ik wil graag mijn bankrekeningnummer wijzigen, maar heb geen idee hoe.

Kan iemand mij helpen?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Ria34,

 

Met name deze 2 help artikeltjes zouden relevant voor je moeten zijn:

 

Ik vermoed dat je de 'oude' bankrekening niet kunt verwijderen.

Maar dat zou verder geen problemen op mogen leveren, als die 'oude' bankrekening nog in het rijtje blijft staan.

Want als je de routeringsregels voor de uitbetalingen goed hebt staan. Dan wordt er toch geen gebruik meer gemaakt door Airbnb om geld op die 'oude' bankrekening te storten.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Lian3
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Ik heb al bovenstaande stappen gevolgd maar kan ook mijn rekening nummer niet wijzigen. Ik krijg de optie " Bankrekening Standaard " niet te zien. Kan alleen kiezen voor Paypal, bankoverschrijving en Payoneer Prepaid Debit MasterCard in EUR (€). En routineregel kan ik ook niet aanklikken.
 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Lian3,

 

Wijzigen gaat helaas niet!

Je moet dus een betaalmethode toevoegen. Hoogst waarschijnlijk voor jouw: Bankoverschrijving.

Als je eenmaal meerdere betaalmethoden hebt, dan kun je dus kiezen voor "routeringsregels" (bij 1 betaal methode heeft dat natuurlijk niet zo veel zin, want dan is er maar 1 mogelijkheid :-)).

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

 

 

Pink-Pro0
Level 1
Sint Maartensbrug, Netherlands

 Hoi Cor

Je voegt dus

Betalingsmethode toe, met nieuwe bankrekening en stelt deze in als standaard?

Dan komen je betalingen binnen op het nieuwe rekening nummer?

Groet, Jan

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Pink-Pro0,

 

Ja inderdaad nieuwe bankrekening toevoegen, en dat instellen als ‘Standaard’, doe je door middel van het correct instellen van de zogenaamde routeringsregel(s).

Volgens mij is er geen 'Standaard' instelling, maar dat kan ik mis hebben.

 

Het lijkt wellicht een beetje ingewikkeld, maar dat komt omdat Airbnb een oplossing wil bieden die in alle gevallen werkt. Dus ook voor verhuurders met meerdere accommodaties en meerdere bankrekeningen of uitbetalingsmogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan Agenten en dat soort situaties.

 

Als je het een en ander goed ingesteld hebt, dan moet het goed komen. Gewoon de logica volgen.

Zie ook deze 2 artikeltjes (had ik ook in mijn antwoord aan Ria toegevoegd).

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Pink-Pro0,

 

Ps.
Als je twijfelt of je het nu goed hebt staan, dan kun je ook nog altijd even bellen met Airbnb op: +31 20 52 22 333

Paul1431
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Beste Cor, Ol heb hetzelfde probleem als Lian. Weet je ook waar ik dat moet tioevoegen? Ik zie nl. de optie tot wijzigen niet in het profiel.

 

MVG

Paul

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Accountinstellingen (dat is je fotootje rechts boven), Betalingsvoorkeuren, uitbetalingsmethode toevoegen

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Paul1431,

 

Om je uitbetalingsinstellingen aan te passen ga je naar (Op een PC):
- Rechts bovenin op je Profiel foto klikken
- Dan op instellingen klikken (in het menu wat dan open klapt).
- Dan op Betalingsvoorkeuren klikken (Links)

 

Dan zie je een navolgend scherm.

 

Voorbeeld BetalingsvoorkeurenVoorbeeld Betalingsvoorkeuren

Zoals je kunt zien heb ik daar ook 2 bankrekeningen staan, waarvan ik er 1 niet gebruik.

Vrij eenvoudig eigenlijk.

IBAN zonder spaties invullen!!!!!!!

 

Succes!

 

Ps.
Ik had het antwoord van @Bob297 nog niet gezien.

Die had het ook al uitgelegd, zie ik nu.

Paul1431
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Dank, opgelost!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf