beddengoed

Marloes8
Level 2
Haren, Netherlands

beddengoed

Beste mede-verhuurders, weet iemand hoe ik ook het beddengoed en handdoeken apart kan meeverhuren? Het is niet in onze huurprijs opgenomen. De verdiensten daarvan zijn voor de schoonmaakster. Ik zou graag helder willen aangeven dat dit gehuurd kan worden of dat gasten het zelf kunnen meebrengen. In de huisbeschrijving kan dit ook, maar dan wordt het minder overzichtelijk. Nu heb ik het staan bij : Andere dingen om rekening mee te houden.  Ik zou het verwachten bij het kopje tariefinstellingen --> extra kosten. Wie weet hier meer over? Alvast bedankt!

7 Antwoorden 7
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Marloes8,

 

Ja, dat is eigenlijk een groot gemis: Dat men niet ten tijde van boeken kan bijbetalen voor allerlei extra zaken. Zo wordt er bijvoorbeeld ook wel eens gevraagd om een toeslag voor huisdieren en dat soort zaken.

 

Blijft eigenlijk alleen over: In overleg treden met de klant om bijbetaald te krijgen. Via bijvoorbeeld een speciale aanbieding met een toeslag of het resolutie-centrum gebruiken.

Probleem: Gasten willen nogal eens niet goed lezen. En vinden het dan niet fijn om nog bij te moeten betalen. En dan heb je meteen al een probleem. Of het wordt achteraf nog even fijn aangekaart in de recensie - met bijbehorende consequenties.

 

Bij mijn weten is er helaas geen adequate oplossing voor je probleem.

Het devies dus: Duidelijk vermelden in de Advertentietekst EN de huisregels!

En dan maar hopen dat iedere gast het ook goed begrijpt.

 

Succes ermee!

Marloes8
Level 2
Haren, Netherlands

Bedankt @Cor3! Misschien iets wat Airbnb kan toevoegen in hun systeem? Ik zet het in elk geval ook nog eens bij de huisregels. 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Marloes8,

 

Wellicht dat Airbnb iets toevoegt. Maar ik zou niet je adem inhouden, totdat ze het eventueel ngericht hebben 🙂

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Marloes8@Cor3,

Onder "tariefstellingen" staat onder sectie "standaardtoeslagen en kosten" een rubriek "andere  standaardtoeslagen". Kies "bewerken" , dan zie je daar een pulldownmenu, waarin "toeslag voor linnengoed" gekozen kan worden.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Emiel1,

 

Dat knopje heb ik niet?

Wellicht dat deze optie niet bestaat, als het om een gehele woning gaat?

 

Bij tariefinstellingen heb ik alleen de navolgende mogelijkheden:

  • Prijs per nacht
  • Kortingen op verblijfsduur
  • Extra kosten
    • Schoonmaakkosten
    • Waarborg
    • Extra gasten
    • Weekendprijzen
  • Valuta
Marloes8
Level 2
Haren, Netherlands

@Cor0@Emiel

ik blijf ook maar zoeken, helaas voor mij ook alleen bovenstaande opties


Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Ik heb helaas ook alleen maar de knopjes die Cor aanhaalt.
Wat ik wel doe is de gasten bij boeking een standaard bericht sturen waarin ik alle voorwaarden nog een keer duidelijk bevestig.
Omdat we meestal gasten hebben die een of meerdere weken boeken, stuur ik ze een paar dagen voor hun vertrek nog een "last minute" mail met tips en en een herbevestiging van de voorwaarden of afwijkingen daarvan.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf