betalen via Ideal

Cintha0
Level 1
Oudkarspel, Netherlands

betalen via Ideal

Gasten die lid willen worden van Airbnb krijgen de keuze tussen 2 betaalmethoden.

Creditcard of Paypal. Als ze nu beiden niet hebben, hoe wordt het dan geregeld?

Ergens staat ook dat je in Nederland kan betalen met Ideal, maar hoe moeten ze dat dan regelen?

13 Antwoorden 13
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Ik ben dan wel benieuwd waar het staat dat met iDeal kunt betalen. Die optie is namelijk alleen maar beschikbaar voor Nederlandse banken. Dus ik kan het me haast niet voorstellen. Een paypal account kan iedereen aanmaken, en een beetje reiziger heeft gewoon een credit card toch?

Cintha0
Level 1
Oudkarspel, Netherlands

Hallo Bob

In het helpcenter staat als je kijkt bij welke betalingsmogelijkheden Airbnb accepteerd dat alleen voor Nederland ook iDEAL mogelijk is. Niet iedereen is even handig met Paypal of wil een creditcard. Dit zijn Nederlandse mensen, die in Nederland op vakantie willen. En je hoeft geen grote reiziger te zijn om toch gebruik te willen maken van Airbnb.

Het gaat mij er om hoe kan ik voor deze mensen te weten komen hoe ze dit kunnen regelen.

Kan jij  of iemand anders mij daarin verder helpen?

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Dag Cintha,

 

Ik zie het nu inderdaad staan: https://www.airbnb.nl/help/article/126/what-methods-of-payment-does-airbnb-accept

 

Zo leer ik ook elke dag iets nieuws :).

 

Ik heb net even met Airbnb gebeld omdat ik zelf ook nieuwsgierig ben naar die optie. Ik kreeg de volgende uitleg: Als host kunnen we deze optie niet zelf aan- of uitzetten. Net zo min als dat kan voor bijvoorbeeld credit card betalingen. Het enige dat Airbnb van de host nodig heeft, is een bankrekeningnummer. Als een Nederlandse gast een boeking bij je doet, ziet hij/zij de verschillende betalingsopties, paypal, credit card, maar ook iDeal. Er zijn wel voorwaarden aan het gebruik van iDeal verbonden.

 

- Er moet minimaal 7 dagen tussen de boeking en het verblijf zitten.

- Directe boekingen (als je die hebt aangezet) kunnen niet via iDeal worden betaald.

- Het verblijf mag niet langer duren dan 28 dagen.

- De betaling dient binnen 24 te worden afgerond.

 

Als aan de eerste drie voorwaarden niet wordt voldaan, wordt de optie om via iDeal te betalen, niet aan de gast getoond.

 

Ik hoop dat je hier iets verder mee komt.

Cintha0
Level 1
Oudkarspel, Netherlands

Bob je hebt me heel goed geholpen. dank je wel.

De boeking was minder dan 7 dagen van te voren, dus daarom kregen ze deze optie niet te zien.

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg en alle moeite die je hebt gedaan

Groeten Cintha

Ans0
Level 2
Amersfoort, Netherlands

jee een hele klus om dit uit te pluizen...dank je wel! Ik heb direct reserveren altijd aanstaan, dus dit kan ik even "uitzetten" om IDEAL te laten werken:)

Paul456
Level 1
Bangkok, Thailand

- Het verblijf mag niet langer duren dan 28 dagen.

 

Dat moeten ze beter regelen. De optie Ideal staat er nog steeds bij als je langer dan 28 dagen boekt. Het lijkt gewoon niet te werken door een fout in het systeem ofzo. Goed dat ik deze post las.

Floris4
Level 2
Eindhoven, Netherlands

Elke dag iets nieuws 🙂 dankjewel Bob. Ik hoop dat iDeal gebruiksvriendelijker zal worden?? Is aan en uit zetten "direct reserveren" een optie die jij gebruikt? Groet Floris

Yilmaz1
Level 1
Enschede, Netherlands

Beste, ik krijg de betalingsmethode niet ingesteld op iDEAL. Ik woon in NL. Als ik op iDEAL klik dan gebeurd er niks. 

Margriet18
Level 1
Amersfoort, Netherlands

beste ik heb geen creditcard en zou graag een accommodatie willen boeken. kan ik met ideal betalen?

 

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Margriet18 Je kan inderdaad ook met iDEAL betalen als je geen credit card hebt. 🙂

 

Er zijn nog andere betaalmethoden, zoals bijvoorbeeld PayPal, die je eventueel ook zou kunnen gebruiken. @Bob43 heeft de link eerder gedeeld waar je ze kan vinden: https://www.airbnb.nl/help/article/126/betaalmethoden-geaccepteerd

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

IDEAL betalingen is dus alleen mogelijk bij het boeken van een verblijf in NL? 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Ina29107 

Ideal betaling is mogelijk als gast beschikt over een betaalrekening bij een Nederlandse bank.

Ik kreeg de optie Ideal maar wordt niet doorgelinkt naar mijn app en kan de betaling dus niet voltooien. Daarna geprobeerd een creditcard van een familielid toe te voegen ook problemen. Airbnb kan nu pas morgen telefonisch erop terugkomen. Mijn reis staat gepland voor a.s vrijdag en nu dus nog steeds geen verblijf. Stressvol 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf