betaling bij niet direct reserveren

Opgelost!
Katrien4
Level 3
Dessel, Belgium

betaling bij niet direct reserveren

Hallo,

Ik verhuur zonder de mogelijkheid tot "direct reserveren". Nu is al een paar keer voorgevallen dat ik bij een aanvraag tot reservering de aanvrager accepteer en er een bericht bij voeg. Maar onmiddellijk daarop krijg ik een bevestigingsbericht van airbnb. Wat volgens mij toch wil zeggen dat de klant heeft betaald. Hij heeft dus al betaald voor ik zelf geaccepteerd heb. Is dat mogelijk? 

groeten,

katrien

 

1 Beste Antwoord
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Katrien4,

 

Zie hier de betekenis van alle statussen: https://www.airbnb.nl/help/article/363/what-does-each-reservation-status-mean

 

Dat zou het een en ander moeten verklaren.

“In Afwachting”, zou dus betekenen: Dat de verhuurder de reservering nog moet accepteren.

“In Afwachting van betaling”, zou dus betekenen: Dat de huurder nog moet betalen/betalingsproblemen heeft.

 

Dus de door jouw geschetste situatie zou niet voor mogen komen. Wellicht dat je anders eerst even je “sessie” een keer moet “verversen” (Bijvoorbeeld de App of de Browser een keer helemaal afsluiten en daarna weer opstarten).

 

Succes!

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Katrien4,

 

Als je een reserveringsaanvraag accepteert, dan moet er uiteindelijk netjes in je reserveringsoverzicht staan: Geaccepteerd. Als er betalingsproblemen zijn (bijvoorbeeld: het bedrag kan niet afgeschreven worden). Dan heeft de huurder 24 uur de tijd om dit op te lossen. Dat zie je dan ook in je reserveringsoverzicht staan (“Pending payment”). Lukt het de huurder niet om binnen 24 uur de betalingsproblemen op te lossen. Dan volgt automatische annulering en worden de dagen in je kalender weer vrij gegeven.

Zelf heb ik zo’n melding 2 maal meegemaakt, en dan stel ik de huurder hier netjes van op de hoogte. Zodat die alsnog de problemen op kan lossen (en dat lukte in beide gevallen ook netjes). Als de problemen opgelost zijn. Dan kun je dat ook weer in het reserveringsoverzicht zien staan.

 

Echter: Huurders kunnen er tegenwoordig OOK voor kiezen om in 2 delen te betalen.

Zie bijvoorbeeld, dit artikel: https://www.airbnb.nl/help/article/1696/pay-less-upfront-terms

Ik vermoed, dat als het de huurder niet lukt om binnen de gestelde termijn, het tweede deel te betalen. Dat dan ook automatische annulering zal volgen en dat daarbij de door jouw gestelde annuleringsvoorwaarden in acht genomen zullen worden. De kosten die hier mee gepaard gaan, zullen vermoedelijk worden voldaan uit de eerste aanbetaling. Of een huurder gebruik maakt van deze optie. Is voor de verhuurder absoluut NIET inzichtelijk. Ik kwam hier zelf onlangs achter, omdat een aanstaande huurder er melding van maakte! Dat was best wel even schrikken. Omdat ik er ook altijd van uit ging. Dat alles netjes meteen betaald was op het moment van boeken.

 

Succes.

Katrien4
Level 3
Dessel, Belgium

Wanneer staat er dan in het oranje naast de aanvrager "in afwachting" nadat je als verhuurder "geaccepteerd" hebt?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Katrien4,

 

Zie hier de betekenis van alle statussen: https://www.airbnb.nl/help/article/363/what-does-each-reservation-status-mean

 

Dat zou het een en ander moeten verklaren.

“In Afwachting”, zou dus betekenen: Dat de verhuurder de reservering nog moet accepteren.

“In Afwachting van betaling”, zou dus betekenen: Dat de huurder nog moet betalen/betalingsproblemen heeft.

 

Dus de door jouw geschetste situatie zou niet voor mogen komen. Wellicht dat je anders eerst even je “sessie” een keer moet “verversen” (Bijvoorbeeld de App of de Browser een keer helemaal afsluiten en daarna weer opstarten).

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf