calender availability

Karin187
Level 2
Noordwijk, Netherlands

calender availability

Beste airbnb

ik zet elke keer mijn calender open maar een paar minuten later staat die weer dicht (noordwijk's zen zone). kunnen jullie aangeven hoe dat kan? Ik heb inmiddels twee boekingsverzoeken die ik niet kan confirmeren omdat men uiteindelijk die data niet kan aanklikken (terwijl ze wel beschikbaar zijn). alles na 1 april moet op BESCHIKBAAR staan (en dat heb ik inmiddels dus een aantal keren gedaan).

 

groet karinreijnen@gmail.com

5 Antwoorden 5
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Karin187 ,

Ik zie dat in april alle data op beschikbaar staan, ook in mei (behalve 2 weekenden).

Als data weer dicht gaan staan, dat kan het aan je instellingen liggen, bijv. bij "reserveringsvenster" staat dat data standaard niet beschikbaar zijn of een 3-maanden-venster ingesteld? Of je wijzigt de beschikbaar in de kalender, en vergeet de wijzigingen op te slaan ;>)

 

NB Ik zie ook dat je tijdelijk een korting geeft van 24% en het max. aantal te boeken nachten is: 20

Vriendelijke groeten, Emiel (NB dit is niet Airbnb, dit is het gebruikers forum)

Karin187
Level 2
Noordwijk, Netherlands

Hoi Emiel,

Dank! Uiteindelijk bleek t te liggen (door trial en error) door t feit dat ik mijn calendar had gekoppeld aan mijn google/gmail account. toen ik die koppeling verwijderd had ging het goed. Dank iig voor t meedenken!

 

Groetjes Karin

Jolanda20
Level 1
Netherlands

Goede morgen,

Ik ben Rene en doe beheer van onze website en ook taken op airbnb....

ik heb ook een vraag over koppelingen van de kalenders

ik heb een hoofdruimte  (stonehouse) , dat bestaat uit twee kamers. (Vento en Mare).

Een reservering of blokkade voor/ in Vento OF in Mare moet een blokkade opwerpen om de hoofdruimte te kunnen reserveren. Eerder weet ik dat dit voor de koppeling Vento -> Stonehouse goed werkte , iig voor een reservering (klant van Airbnb). Gisteren heb ik ivm een externe boeking een blokkade ingevoerd voor Mare maar die zie ik niet terug als blokkade voor de hoofdruimte.

Tijdens het schrijven van deze email realiseer ik me (pas) dat het Airbnb systeem mogelijk anders omgaat met den blokkade dan een reserving.

Kunt u mij uitsluitsel/advies geven ?

bvd

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Jolanda20,

 

Ik heb er zelf geen ervaring mee (Koppelen van Airbnb kalenders om ‘overkoepelende’ advertenties te blokkeren voor dubbele boekingen). Maar zoals jij het omschrijft, zou het inderdaad moeten functioneren.

En ja, het kan heel goed dat een reservering van een onderdeel-ruimte, net iets anders werkt. Dan een blokkade van diezelfde ruimte.

Er zullen ongetwijfeld meer Airbnb verhuurders zijn. Die gebruik maken van eenzelfde opzet.

Wellicht dat je daar eens mee in contact zou kunnen treden.

Zoek maar eens op koppelen kalenders en dat soort zaken op de Community (Ook op de Engelse Community). In het uiterste geval kun je uiteraard altijd nog handmatig beide kalenders blokkeren. Maar dat werkt eventueel fouten in de hand natuurlijk.

 

Succes!

dank je cor.. ik ga er mee aan de slag ! grtz rene

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf