cancellation fee doorgerekend aan host

Opgelost!
Lisette51
Level 3
Koksijde, Belgium

cancellation fee doorgerekend aan host

Goedemorgen, deze week kreeg ik een directe reservering van een student die onze woning ging huren voor een studentenfeest van meer dan 16 personen. Aangezien we een slechte ervaring hiermee hebben en dit volgens Airbnb ook niet mag....nam ik telefonisch contact op met de gast en verzocht haar om te annuleren binnen de 12 uur. Ze heeft dit gedaan maar ik zien dat er een ' cancellation fee' van 47.41 euro is afgehouden bij mijn uitbetalingen.

Dit lijkt mij niet correct! Iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt, groetjes uit Oostduinkerke, Lisette 

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Lisette51 

 

Dat is dus de oorzaak. Nooit meer een annuleringsverzoek van de gast accepteren !

De gast moet ZELF annuleren, dat gaat geheel zonder jou tussenkomst.

Nu wordt de annulering afgehandeld als zijnde door jou gedaan, met de bijbehorende "straf". Ook je Superhost status komt erdoor in gevaar.

 

In dat geval had je ook Airbnb kunnen vragen de reservering "zonder straf" te annuleren, omdat het gaat om een overtreding van de regels.

Je kunt het alsnog proberen bij Airbnb of de "straf" verwijderd kan worden en ze de geblokkeerde data weer open kunnen zetten voor evt. nieuwe boeking.

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

5 Antwoorden 5
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Lisette51 

 

Heeft de gast je een annuleringsverzoek gestuurd ?

Als je dat hebt geaccepteerd,  komt de annulering voor jou rekening.

Zijn de geannuleerde data ook geblokkeerd  ?

Lisette51
Level 3
Koksijde, Belgium

Dag @Emiel1 , inderdaad zij stuurde mij een annuleringsverzoek en ik moest accepteren. En ja de data staat ook geblokkeerd 😞   

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Lisette51 

 

Dat is dus de oorzaak. Nooit meer een annuleringsverzoek van de gast accepteren !

De gast moet ZELF annuleren, dat gaat geheel zonder jou tussenkomst.

Nu wordt de annulering afgehandeld als zijnde door jou gedaan, met de bijbehorende "straf". Ook je Superhost status komt erdoor in gevaar.

 

In dat geval had je ook Airbnb kunnen vragen de reservering "zonder straf" te annuleren, omdat het gaat om een overtreding van de regels.

Je kunt het alsnog proberen bij Airbnb of de "straf" verwijderd kan worden en ze de geblokkeerde data weer open kunnen zetten voor evt. nieuwe boeking.

Lisette51
Level 3
Koksijde, Belgium

Ok dank je wel. Zo leren we bij he 🙂

 

Lisette51
Level 3
Koksijde, Belgium

Na telefonisch contact met AIRBNB. Ze zien dit inderdaad alsof ik het annuleerde. Ik heb ze wel verzocht om kalender vrij te geven, dat is anders voor beide een verlies. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf