client kan niet boeken

Birgit18
Level 1
The Hague, Netherlands

client kan niet boeken

Beste mevrouw ,mijnheer,

 

Een client wil bij mij boeken, maar wordt steeds geweigerd.

Ik kan hem ook niet vooraf goedkeuren.

 

Hoe kan dit opgelost worden?

 

Met vriendelijke groet,

Birgit DielemanSchermafbeelding 2016-08-09 om 12.48.02.png

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Birgit18,

 

Deze post is al wat ouder, maar bij deze toch nog even een reactie.

Zodat jezelf en een ander er eventueel ook nog wat aan heeft.

Kennelijk verhuur je ook niet meer, terwijl je toch redelijk succesvol was. Daar zal je zo wel je redenen voor gehad hebben.

 

Ik vond je vraagstelling aanvankelijk een beetje cryptisch. Maar het lijkt er op dat je Direct Reserveren aan had staan, met de eis dat uitsluitend huurders met een geverifieerd legitimatiebewijs konden boeken (is nu niet meer te zien). De huurder wilde toch Direct Boeken (en het systeem liet hem dat ook toe, want hij moest alleen nog even zijn ID opladen. Wat dus om de een of andere reden niet lukte).

Gast niet blij, jij niet blij. En uiteindelijk Airbnb ook niet blij.

 

Er wordt hier op de community wel meer geklaagd over problemen met het opladen van een legitimatiebewijs als verificatie.

Oftewel door deze eis was je ook een beetje je eigen probleem aan het veroorzaken.

Want wat zegt zo’n geverifieerd legitimatiebewijs nu helemaal?

Een huurder is in staat geweest om iets op te laden, wat door Airbnb automatisch geaccepteerd is. En jij krijgt het toch nooit te zien!

 

Als je zeker van je zaak wilt zijn. Zet het dan in je huisregels. En vraag gewoon om paspoort details en personalia.

Kan iemand met een opgeladen kopie van zijn of haar paspoort geen problemen veroorzaken?

 

Zorg dat jezelf je eigen zaken geregeld hebt en vertrouw niet op een ander om jouw problemen uiteindelijk op te lossen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf