dagen blokkeren voor de schoonmaak

Olivier528
Level 1
Hamme, Belgium

dagen blokkeren voor de schoonmaak

Hallo,

 

sinds kort  rekenen we schoonmaakkosten aan ons appartement  omwille van nalatigheden met gasten die het appartement vuil achter lieten. Voorbeeld: ons appartement wordt  verhuurd aan gast 1 die uitcheckt om 11u  en de  volgende kan  gast 2 om 14u al inchecken. Ons appartement is nogal ver van onze eigen verblijf vandaar deze vraag. Ben je dan beter om de incheck- en de uitchecktijden aan te passen om meer tijd over te houden? Of probeer je standaard een dag te blokkeren om het appartement schoon te maken?  Hoe gaan jullie daar mee om?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

Olivier 

6 Antwoorden 6
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Olivier528 ,

 

Middels beschikbaarheidsinstellingen -> Reserveringsvoorkeuren, kun je een voorbereidingstijd instellen in dagen.

Wellicht dat je deze optie wilt gebruiken.

Uiteraard kun je ook je Check-In En Check-Out tijden dusdanig aanpassen, zodat je voldoende tijd om het appartement schoon te maken en weer in gereedheid te brengen voor de volgende gasten.

 

Succes!

Dorma0
Level 1
's-Hertogenbosch, Netherlands

Hallo Olivier,  Ik zit met een vergelijkbaar dilemma, mijn appartement is nm 1400 km verderop, en laat ik dus schoonmaken. Voorheen kon ik 1 dag na elke reservering automatisch laten blokkeren voor de schoonmaak. Nu bestaat deze optie niet meer, wel de optie van voorbereidingstijd: 1 dag ervoor en 1 dag erna. Maar dat doet hij dan bij elke reservering, waardoor er minimaal 2 nachten tussen elke reservering worden geblokkeerd. Eén nacht teveel dus. Nu doe ik het daarom handmatig, maar dat is niet handig. 

Ik zou heel graag zien dat AirBnB de optie van 1 nacht achteraf vrijhouden terugbracht  als automaticshe voorbereiding. 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Dorma0,

Onder het kopje: "Reserveringsvoorkeuren", kun je de voorbereidingstijd instellen: Geen, 1 of 2 nachten.
Dus als je daar 1 nacht selecteert. Dan wordt er automatisch rondom iedere boeking een extra nacht voor en na geblokkeerd.
Uiteraard worden die nacht na van een voorgaande boeking, gecombineerd met de nacht voor een opvolgende boeking!
Dus dan krijg je geen 2 geblokkeerde nachten tussen iedere boeking.

Succes!

Dorma0
Level 1
's-Hertogenbosch, Netherlands

Hoi Cor, 

Dan ga ik het opnieuw proberen. Want kort nadat dit gewijzigd was, combineerde het systeem de nachten tussen boekingen niet. Daarom dat ik het uit had gezet.

Thanks

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Dorma0,

 

Het is natuurlijk wel zo, dat al je een reservering 10 tot 12 mei krijgt, en een reservering van 14 tot 16 mei. Dan worden natuurlijk wel die 2 nachten tussen 12 en 14 mei geblokkeerd.

 

Maar als je een reservering van 10 tot 12 mei hebt, dan zou men gewoon vanaf 13 mei moeten kunnen boeken (als die nog vrij zijn). Probeer dat maar eens uit.

 

Succes!

Dorma0
Level 1
's-Hertogenbosch, Netherlands

Hoi Cor,  je hebt gelijk. Dus ik heb het nu dus zo ingesteld.

Bedankt!

 Dorma

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf