document nodig voor russische gasten

document nodig voor russische gasten

Beste,

 

in een van mijn appartementen verwacht ik in het najaar een russische familie. zij hebben een document nodig waarin ik verklaar dat ze een accomodatie geboekt hebben, om hun visum te regelen.

Vraag : wat moet ik vermelden in dit document?

Normaal wordt dit afgeleverd door het reisbureau/verhuurbureau, maar ik heb begrepen dat er via Airbnb geen optie is om dit document op te stellen.

 

Dank voor uw reactie!

Mvg,

Anita

1 Antwoord 1
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Anita498 

Daar moet je erg voorzichtig mee zijn. De Airbnb reservering is op zich al een document waarin de data en het verblijf staan waar verbleven gaat worden. (Engels: reservation, booking, itinerary). Die heeft een uniek bookingsnummer  en kunnen ze uitpinten. Zelf heb ik wel eens te maken met studenten buiten de EU, die moeten zich vaak ook inschrijven bij Gemeente als bewoner op dat adres. Dan wordt een AIrbnb reservering niet geaccepteerd. Dan vraag ik om een bewijs waaruit reden van bezoek blijkt (Een bevestiging of uitnodiging van het instituut waar men gaat werken/studeren). Dan schrijf ik een simpele verklaring dat men van [datum] tot [datum] een accomodatie heeft geboekt voor [aantal personen]  zijn [namen] en dat uitsluitend vanwege reden zoals vermeld in de uitnoding/bevestiging dd [datum] van [ bedijf/instituut].

Zorg ervoor dat je gasten geen "huurders" gaan worden en wees op je hoede voor fraude. Raadpleeg anders een deskundige of kijk op websites voor expats etc...

Met vriendelijke groet,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf