gast wil annuleren en vraagt om vermindering annuleringskosten

Karin176
Level 1
Seefeld, Austria

gast wil annuleren en vraagt om vermindering annuleringskosten

Hallo,

 

Ik heb een gast die heeft geboekt met aankomst 18 februari. Ik heb strenge annuleringsvoorwaarden. Tot 7 dagen is 50% restitutie.

Nu is het pas over 7weken dat ze zouden komen en de gast vraagt mij voor mindering van de annulerigskosten.

 

Hoe en wat kan ik eventueel doen zodat niet ik sancties krijg opgelegd.

 

Alvast bedankt!

Karin

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Karin176 ,

De gast dient ZELF te annuleren. Dan worden e.e.a. automatisch verrekend conform the annuleringsvoorwaarden. NB De gast is altijd de Airbnb servicekosten kwijt (te betalen aan Airbnb). Nadat de reservering is geannuleerd kun je de optie kiezen "geld sturen" (zie in reserveringslijst bij betreffende reservering onder kolom "details") . Zo kun je geld aan de gast teruggeven (het bedrag wat jullie overeenkomen, doe dat via Airbnb mail, zodat er geen misverstanden over zijn) tot max. het bedrag wat gast aan jou zou moeten betalen.

Deze acties hebben geen invloed op je status als Superhost of andere sancties to gevolg. (Dat is wel het geval als je zelf annuleert, doe dat dus niet !)

 

NB

Mocht de gast moeten annuleren wegens "verzachtende omstandigheden", dan heeft de gast ook de optie om alle(!) geld terug te vragen bij Airbnb: Hoe dien ik een claim voor verzachtende omstandigheden in ?

 

Met vriendelijke groeten,Emiel

Karin176
Level 1
Seefeld, Austria

Bedankt Emiel voor je antwoord. Ik had al vermeld dat ze beste zelf even kontakt moet opnemen met Airbnb. Zal zeker even in het kpje geld terug sturen kijken.

 

Beste wensen alvast voor 2018!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf