gekoppelde kalenders

Ron5752
Level 2
Eben-Emael, Belgium

gekoppelde kalenders

Ik  ben een B&B gestart en heb  vier kamers ter beschikking,  ik heb voor deze  4 kamers vier advertenties met verschillende prijzen gemaakt en de kalenders gekoppeld,  nu vraag ik mij af of  bij een reservering door gasten van een kamer op  een van de advertenties alle vier de kamers dicht zet of alleen de kamer die op de gebruikte advertentie is geboekt ???

 

p.s kan ik deze kalenders koppelen aan bv.  Booking.com ??

 

Ron Koch

2 Antwoorden 2
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Ron5752,

 

Als je de kamers individueel verhuurt, dan hoef je de kalenders niet te koppelen.

Het is alleen nodig om die kalenders te koppelen, als je ook configuraties van meerdere kamers bij elkaar aanbiedt.

Bijvoorbeeld kamer 1 & kamer 2 kunnen verhuurd worden als een accommodatie met 2 kamers, waar dus 4 personen kunnen verblijven.

In dat geval kun je voor die ‘extra’ accommodatie dus een 5e advertentie aanmaken.

Het boeken van 1 van de ‘onderliggende’ advertenties, dient dan als gevolg te hebben, dat de ‘bovenliggende’ advertentie geblokkeerd wordt voor die periode (en andersom ook uiteraard).

 

Je kunt Airbnb kalenders ook met andere verhuursites koppelen.

Alleen is een veel gehoorde klacht, dat de synchronisatie niet meteen uitgevoerd wordt.

En dat levert dus mogelijk de kans op dubbele boekingen op.

 

Als je dit spelletje goed onder controle wilt houden, dan kun je het beste een zogenaamde ‘channel manager’ gebruiken. Hangt uiteraard wel een prijskaartje aan. En ook kleven er mogelijk nadelen aan het gebruik van channel managers.

 

Ps.

Over het koppelen van kalenders is hier in de Community al meerdere keren gesproken.

Dus zoek daar maar even op.

 

Succes.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf