huuraanvraag

Dirkje0
Level 1
Schellinkhout, Netherlands

huuraanvraag

Beste mensen,

 

Ik kreeg een huuraanvraag voor onze advertentie. Ik kreeg ook een melding via sms van airbnb. Ik heb de vraag beantwoord die de gast stelde over ons huis en beschikbaarheid en de aanvraag geaccepteerd. Ondanks dat de gast geen geverificeerd embleem had.

Ik heb niets meer gehoord maar wat ik gekker vind is dat zijn bericht uit mijn inbox is verdwenen. Terwijl die er wel bij stond. Hoe kan dit, weet iemand dit? Ik had eerder een aanvraag waar de gast niet op in is gegaan maar dat bericht staat nog wel in de inbox.

Vreemd toch?

 

Groet,

Dirkje

5 Antwoorden 5
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Dirkje0,

 

Deze post is al wat ouder, maar bij deze toch een antwoord. Zodat een ander er eventueel ook nog wat aan heeft.

Als je de App gebruikt, dan moet je eigenlijk eerst een ‘Refresh’ van je Inbox uitvoeren.

Dan zie je de boodschap wel staan.

 

Ik moet er wel bijzeggen, dat ik onlangs ook een 2-tal berichten verstuurd heb. En die waren ook ineens spontaan verdwenen?

 

Een hiaat links of rechts in Airbnb wil helaas ook nog wel eens voorkomen.

 

Succes!

Ingrid394
Level 2
Harderwijk, Netherlands

Hee, dat heb ik vandaag ook. Is er inmiddels meer over bekend hoe dat kan? Ik kan de aanvraag nergens meer vinden? 

Vriendelijke groet,

Ingrid

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Ingrid394,

 

Browser sessie al een keer ververst?

Heb je hem niet per ongeluk in je archief gezet?

Wellicht heeft een huurder ook de optie, om een eenmaal verstuurde aanvraag. Weer 'in te trekken'? Waardoor de aanvraag ook weer automatisch uit je Inbox verdwijnt.

 

Verder heb ik daar geen antwoord op.

Ingrid394
Level 2
Harderwijk, Netherlands

Dank je wel Cor! Ik ben er inmiddels achter. 

Omdat ik het bericht ook nog in mijn hotmail had staan, ging ik daar naar terug en probeerde erop te antwoorden. Maar kreeg toen een pop-up van Airbnb dat de gast zich niet aan de spelregels van Airbnb had gehouden en dus verwijderd was van het platform.  Nadere bijzonderheden heb ik verder niet.

Maar het mysterie is opgelost 🙂

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Ingrid394,

 

Dat verklaart ook weer een hoop.

En dat wil natuurlijk ook weleens voorkomen.

 

Zelf had ik ook eens een keer iets vergelijkbaars, er stond in mijn transactiegeschiedenis ineens een geannuleerde reservering (waarvan ik helemaal nooit een bericht had gehad).

Dat bleek om de nog net geen 18-jarige dochter te gaan, van een gast die daarna even later zelf gereserveerd had. En die jongedame was dus ook volautomatisch verwijderd van het platform.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf