ik ben door buren aangegeven bij de gemeente amsterdam. ik wil graag even sparren met verhuurders

Saskia48
Level 2
Amsterdam, Netherlands

ik ben door buren aangegeven bij de gemeente amsterdam. ik wil graag even sparren met verhuurders

Ik heb een brief van de gemeente dat ik in overtreding ben  terwijl ik ruim binne de 60 dagen ben en alleen in de vakantie mijn huis verhuur

 

2 Antwoorden 2
Saskia48
Level 2
Amsterdam, Netherlands

de controleurs zijn zonder toestemming mijn huis binnen gegaan bij mijn huurders en hebben foto'sgemaakt van mijn spullen.

Wie heeft dit ook mee gemaakt en wie kan mij tips geven?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Saskia48,

 

Heel vervelend voor je! Ik ga er even vanuit dat die controleurs wel over de benodigde vergunningen beschikken om ongevraagd jouw accommodatie te kunnen betreden en foto’s te maken. Die dan later eventueel als bewijslast kunnen dienen. Wellicht dat je een beroep kunt doen op huisvredebreuk of iets van die aard.

Verder denk ik dat het wel het beste is, om per omgaande een brief te sturen aan de Gemeente Amsterdam, waarin je om uitleg vraagt:

  1. Waarom je dan in overtreding zou zijn (Je geeft zelf aan, dat de buren je aangegeven hebben. Maar dan moeten ze wel een geldige reden hebben, lijkt me).
  2. Waarom ze je accommodatie ongevraagd binnen gevallen zijn.

 

Er is tevens een verhuurder in Amsterdam (@Mirjam), met veel ervaring op het gebied van Airbnb in Amsterdam en zij organiseert ook regelmatig sessies in Amsterdam.
Wellicht is dit ook een aanknopingspunt voor je.

 

Zie de navolgende links:
https://community.withairbnb.com/t5/Al-het-Andere/Wat-zit-Waar-op-de-Website-van-Airbnb/m-p/519990#M...
https://community.withairbnb.com/t5/Al-het-Andere/Inloopborrel/m-p/579911#M94

 

Ik ben verder niet geheel bekend met de typische situatie in Amsterdam. En dus zeker geen expert op dit gebied.

 

Succes met Mevrouw Halsema en consorten en natuurlijk je buren!

 

Ps.

Het is sowieso altijd advieseerbaar, om te zorgen dat je een goede relatie met de buren van je Airbnb hebt (Geldt eigenlijk voor iedere Airbnb wereldwijd).

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf