incheck-dagen

Katrien4
Level 3
Dessel, Belgium

incheck-dagen

Af en toe heb ik specifieke dagen waarop niet kan ingecheckt worden. Hoe kan ik dat aanduiden?

12 Antwoorden 12
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Katrien4,

 

Je kunt dit eventueel op 2 manieren bewerkstelligen.

Maar wellicht dat deze oplossingen niet 100% sluitend voor je zijn.

  • Via beschikbaarheidsinstellingen -> Reisduur -> Aanvullende vereisten
    Of
  • Via beschikbaarheidsinstellingen -> In- en uitchecken -> Inchecken niet toegestaan -> Specificeer de dagen van de week waarop gasten niet kunnen inchecken

 

Succes!

Katrien4
Level 3
Dessel, Belgium

Bedankt voor uw snel antwoord.

Maar dat lukt niet om dat eenmalig voor 4 opeenvolgende dagen te doen. 

grtjs, katrien

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Katrien4,

 

Tja, de door mij aangegeven mogelijkheden kennen zo hun eigen specifieke belemmeringen.

 

Optie 1 geldt namelijk voor alle toekomstige weken.

En met optie 2, kun je geen overkoepelende regels opnemen of meerdere dagen (gedurende dezelfde periode) blokkeren voor Check-In.

 

Andere opties heb ik eigenlijk niet voor je.

Maar wellicht dat anderen wel betere ideeën hebben aangaande dit onderwerp.

Eline20
Level 2
Antwerp, Belgium

dit probleem heb ik ook. Ik krijg steeds hetzelfde antwoord van air bnb, ze verwijzen mij naar de optie waarbij je bepaalde weekdagen kan blockeren voor inchecken.  Maar het gaat mij niet over woensdagen of donderdagen, het gaat mij over specifieke data.

Er is ook een optie waarbij je gedurende een bepaalde periode kan aanduiden dat men tijdens die periode een minimum aantal dagen moet verblijven, maar dat is ook niet echt een oplossing.

Ik snap niet dat er geen optie bestaat waarbij je bepaalde specifieke data kan blockeren voor inchecken. (gedurende dewelke de gasten wel kunnen verblijven, en ook uitchecken...). 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Eline20,

 

Als je de zogenaamde ‘professionele tools’ zou kunnen gebruiken, dan heb je meer mogelijkheden (met behulp van regelsets).

Maar die zal jij niet tot je beschikking hebben.

Want dan moet je helaas, of: minimaal 6 listings hebben, of Superhost zijn.

Eline20
Level 2
Antwerp, Belgium

volgens mijn informatie ben ik Superhost hoor. Ik heb deze vraag (of ik op bepaalde data het inchecken kon blockeren) aan air bnb gesteld.

Ik kreeg onmiddellijk contact, maar ze wilden mijn vraag maar niet correct verstaan. Het leek wel alsof ik tegen een muur of tegen een antwoordapparaat praatte. Steeds dezelfde , naast de kwestie, antwoorden. En telkens moest ik weer zeggen, 'sorry maar dat bedoel ik niet, lk zal het nog eens anders formuleren...'. En op het einde van een ellenlang gesprek kwamen ze weer precies met dezelfde onzinnige oplossing als in het begin van de conversatie...  dat ik bepaalde dagen kon blockeren. Terwijl ik keer op keer zei dat ik NIET elke zondag of elke vrijdag wil blockeren maar enkele specifieke data. Het is echt tijdsvespilling om met die mensen te praten.

En van die professionele tools hebben ze nooit gesproken.  Maar ik heb die bussiness status niet omdat zakenmensen bij mij niet zelf kunnen inchecken (met een sleutelkastje ofzo)

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Eline20,

 

Dat bedoel ik niet helemaal 😄

Je bent zonder meer een hele goede host (Want je Guest Satisfaction staat op 100%). Maar je hebt zo te zien, nog niet het Superhost vaantje aan je profiel hangen (Zal best goed komen, bij de volgende evaluatie). Maar dat is wat voor Airbnb telt.

 

En de helpdesk van Airbnb in het verre Oosten. Daar wordt je echt niet vrolijk van. Ik snap precies wat je bedoeld. Alles herhalen en geen antwoord geven (of zichzelf zelfs tegenspreken). En als er dan al een antwoord volgt, dan is dat: Het wordt door het systeem gegenereerd!

Ja, daarom bellen we juist!

Airbnb heeft vorig jaar het aantal CX medewerkers uitgebreid van 2.800 naar 8.000. Maar ze hadden net zo goed een chat bot neer kunnen zetten. Waarschijnlijk goedkoper en beter.

 

Die professionele tools hebben niets met de categorie: Werk te maken.

Daar doe ik sowieso niet aan: Want ik zal te nimmer mijn annuleringsvoorwaarden flexibiliseren.

Je kunt in aanmerking komen voor deze tools, als je (al meerdere keren) Superhost bent of als je 6 of meer listings hebt.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Katrien4 

Ja, dat ook ook voor 4 dagen. Je kunt een periode aangeven, vervolgens min. aantal nachten opgeven + de dag van in-checken voor die periode.

Katrien4
Level 3
Dessel, Belgium

Hi Emiel,

bij beschikbaarheid -> in- en uitcheck  kan ik  enkel over het uur bepalen en eroinder daggen bepalen die dan voor elke week geleden. Ik kan niets vinden ivm "een bepaalde periode".

 

Hi Emiel,

Wat is er gebeurd met mijn tekst???

Opnieuw:

bij beschikbaarheid  --> in -en uitcheck kan ik enkel over het uur bepalen en eronder dagen bepalen die dan voor elke week tellen. Ik kan niets vinden ivm "een bepaalde periode"

Ariane85
Level 1
Haaften, Netherlands

Hi Katrien, In de kalender de betreffende dagen blokkeren door erop te klikken en optie beschikbaar veranderen in de optie blokkeren. Niet vergeten op te slaan! 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Katrien4

 

Is het nog gelukt om alles werkende te krijgen? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf