klein hotel / B&B 10 kamers : 4 kamers met elk eigen badkamer op airbnb aangeboden

Opgelost!
Hubert43
Level 1
Bredene, Belgium

klein hotel / B&B 10 kamers : 4 kamers met elk eigen badkamer op airbnb aangeboden

Probleem 1 : als 1 reservering is gemaakt voor 1 kamer op een dag of meerdere dagen, dan stel ik vast dat de andere 3 kamers niet meer boekbaar zijn op die dag/dagen. 

Vraag : Waar kan ik de instelling wijzigen zodat de overige 3 kamers boekbaar blijven.

 Probleem 2 : Als ik nu 1 kamer wil blokkeren, dan is die dag niet meer boekbaar voor de overige 3 kamers

Mijn email : **

**Persoonlijke informatie verborgen - Communitycentrum Richtlijnen

1 Beste Antwoord
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Hubert43,

 

De oplossing is eigenlijk heel simpel.

Je dient voor iedere slaapkamer met eigen badkamer een aparte advertentie aan te maken.

Ik kan me indenken dat dit wellicht een beetje vreemd voor je is. Want de slaapkamers zijn misschien min of meer identiek.

Maar dat is binnen Airbnb de enige optie voor je probleem.

Op deze wijze krijgt iedere slaapkamer met eigen badkamer dan zijn eigen kalender. en zijn ze dus apart te boeken.

 

Succes!

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

4 Antwoorden 4
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Hubert43,

 

De oplossing is eigenlijk heel simpel.

Je dient voor iedere slaapkamer met eigen badkamer een aparte advertentie aan te maken.

Ik kan me indenken dat dit wellicht een beetje vreemd voor je is. Want de slaapkamers zijn misschien min of meer identiek.

Maar dat is binnen Airbnb de enige optie voor je probleem.

Op deze wijze krijgt iedere slaapkamer met eigen badkamer dan zijn eigen kalender. en zijn ze dus apart te boeken.

 

Succes!

Wendy1053
Level 2
Pierrerue, France

Hallo,

ik heb ongeveer een gelijkaardig probleem.

1 B&B met 5 kamers, ik zou bijna 20 listings moeten maken om al de mogelijke combinaties te kunnen hebben.

Ik heb er nu al 7 en die willen al niet tussen elkaar communiceren en linken laat staan 20 listings.

 

Hoe doe je dat met de parent listing and de child listing ?

 

Alvast bedankt

Wendy 

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Wendy1053 

Je kunt voor elke kamer een advertentie maken. Mensen kun in je profiel of op je homepage zien dat je meer kamers hebt. Ook kun je dat vermelden in de beschrijvingen. Wil je toch ook bepaalde combinaties aanbieden om ook voor grotere gezelschappen  gevonden te kunnen worden in het zoeksysteem, dan zul je voor die combinaties extra advertenties moeten aanmaken. Dan moeten de kalenders worden gekoppeld om dubbele boekingingen te voor komen. Dat staat hier uitgelegd:

Hoe koppel ik airbnbkalenders

De "parent" is de advertentie met meeste kamers, als die geboekt wordt blokkeren de data in de individuele kamer-advertenties (childs). Dus biedt je alle 5 kamers ook als 1 boekbaar geheel aan, dan is dat de parent.

Je homepage (Tip: upload nog even een coverphoto voor dat "groene" vlak bovenaan):

https://www.airbnb.nl/users/289462110/listings

 

Hubert43
Level 1
Bredene, Belgium

Geachte,

Vriendelijk dank voor de snelle reactie.

We gaan aan de slag.

Groeten vanuit Bredene,

Hubert

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf